۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۲۵

تئاتر فجر ۳۴ در آینه مهر

رزمایش جنگ نرم در «همین روزها»/ تماشاگران وارد صحنه می‌شوند

رزمایش جنگ نرم در «همین روزها»/ تماشاگران وارد صحنه می‌شوند

پیام عزیزی کارگردان نمایش خیابانی «همین روزها» با اشاره به اینکه این نمایش درباره حضور یک سرباز در رزمایش جنگ نرم است، عنوان کرد در این اجرا بازیگر با مخاطبان ارتباطی کنش مند دارد.

پیام عزیزی نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «همین روزها» درباره اجرای این اثر در جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار مهر گفت: این نمایش در اولین روز از جشنواره تئاتر فجر در بخش خیابانی اجرا شد و قرار است در آخرین روز جشنواره یعنی یکشنبه ۱۱ بهمن ماه مجددا به اجرا گذاشته شود. خوشبختانه این نمایش در اجرای روز نخست با استقبال زیاد مخاطبان همراه بود و تا جایی هم که من با تماشاگران صحبت کردم اکثرا از دیدن کار راضی بودند.

وی ادامه داد: این نمایش برگزیده جشنواره تئاتر مقاومت است و در آن جشنواره جایزه بازیگری اول و کارگردانی و نویسندگی دوم را از آن خود کرده است. نمایش «همین روزها» داستان سربازی را روایت می کند که به دنبال مرخصی گرفتن است اما فرمانده اش به او می گوید باید برای این کار در یک رزمایش جنگ نرم شرکت کند. به این شکل که در این رزمایش به جای اینکه مانوری انجام شود که در آن تسهیلات گرم نظامی مورد آزمایش قرار گیرد نحوه برخورد با جنگ نرم دشمن مورد بررسی قرار می گیرد.

عزیزی یادآور شد: در این مانور سرباز در چند مرحله آموزش می بیند که چگونه با جنگ نرم مقابله کند. به عنوان نمونه چطور حمله ویروسی را خنثی کند و یا اینکه نرم افزارهای مخرب شبکه های اجتماعی را مورد شناسایی قرار داده و با آنها مقابله کند. این نمایش از فضایی کمدی برخوردار است و محمدهادی عطایی و خودم بازیگران آن هستیم.

وی در پایان صحبت هایش درباره ارتباطی که نمایش با مخاطبان برقرار می کند، توضیح داد: نمایش در ارتباط مستقیم با تماشاگر قرار دارد و بازیگر در این اجرا با آنها وارد گفتگو و بازی می شود. به عنوان نمونه در صحنه ای که قرار است این سرباز با دشمن فرضی روبرو شود تعدادی از تماشاگران به عنوان دشمن فرضی وارد نمایش می شوند. در واقع بازیگر در این اثر نمایشی با مخاطبان ارتباطی کنش مند دارد.

نمایش «همین روزها» نوشته و کارگردانی پیام عزیزی یکشنبه ۱۱ بهمن ماه ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود.

کد خبر 3037162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شایان کمال زاده ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
      0 0
      پیام عزیزی یکی از بهترین کارگردان های تئاتر امروز ماست، تمام کاراش با فکر انجام شده و عالیه من کار بیچاره مکبثش رو دیده بودم کاملا خلاقانه بود .این تئاترم عالیی