۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۴۵

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

٨٨پروژه در بخش كشاورزی هرمزگان افتتاح شد

٨٨پروژه در بخش كشاورزی هرمزگان افتتاح شد

بندرعباس - رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ٨٨طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ١٧٣ميلياردریال در حوزه آب و خاک، توليدات دامی و صنايع بخش كشاورزی دردهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر حيدری پوری عصر یکشنبه پيش در جمع خبرنگاران بیان داشت: اين تعداد طرح بالغ بر ٤٠٠شغل ايجاد خواهد كرد و ١١٥خانوار نيز از مزايای آن بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه گفت: در راستای اجرای طرح الگوی كشت پايدار با در نظر گرفتن شرايط اقليمی از جمله موضوع مهم منابع آبی و شرايط اجتماعی و اقتصادی، محصولات كم بازده جای خود را به كشت های پر بازده خواهند داد.

وی اضافه كرد: در اين راستا تاكنون كشت خيار سبز برای تهيه خيار شور، كنجد، بادام زمينی، چای ترش، آلوورا و ذرت بذری برای جايگزينی محصولات كم بازده اقتصادی به كشاورزان پيشنهاد شده است كه استقبال خوبی را شاهد هستيم.

اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات موثر در بهبود چرخه توليد محصولات كشاورزی از برداشت ٥٠هزار تن گندم از ١٢هزار و ٨٥٠هكتار اراضی زيركشت استان خبرداد و گفت: از مجموع ٢٠٠هزار تن گندم مورد نياز ٥٠هزار تن آن در استان و مابقی از ساير استانها و خارج كشور تامين می شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی استان همچنين از راه اندازی واحد توليد مرغ مادر و جوجه يک روزه در استان به عنوان گامی مهم در چرخه توليد و تامين نياز استان نام برد و بيان داشت: اين مهم به عنوان يكی از خلاهای توليد در استان بود كه با اجرای طرح صنعتی توليد جوجه يک روزه در حاجی آباد نياز استان در خود استان تامين می شود.

پورحيدری در ادامه با اشاره به دوران پساتحريم و اثرات آن بر رونق توليد، خاطرنشان كرد: قطعا بيشترين مواهب لغو تحريم ها متوجه توليد است زیرا تحريم ها رونق و بازدهی توليد را نشانه گرفته بود.

وی در همين راستا بيان داشت: تعرفه محصولات كشاورزی ايران حتی به كشورهای به ظاهر همراه از جمله روسيه ٣٥ درصد بود كه اين رقم اكنون به پنج درصد كاهش يافته است.

وی اضافه كرد: بازار روسيه هم اكنون به روی محصولات ايران باز است و ٥٠٠غرفه برای حضور كالاهای ايرانی در يک نمايشگاه اختصاص يافته است.

رئيس سازمان كشاورزی استان در همين راستا  همچنين گفت: هزينه گشايش خط اعتباری برای كود شيميايی در دوران تحريم ٢١٠٠دلار بود در حاليكه اين رقم به ٥٠دلار كاهش يافته است.

وی فراهم شدن بستر صادرات را از ديگر نتايج ديپلماسی موفق جمهوری اسلامی عنوان كرد و گفت: توسعه حضور تجار و صادر كنندگان ايرانی در كشورهای مختلف به فراهم شدن بازار هدف منجر شده است كه در اين رابطه می توان به حضور صادركنندگان استان هرمزگان در نمايشگاه كشورهای امارات و ارمنستان و همچنين خصب عمان اشاره كرد.

حيدر پور يادآورشد: اهميت بخش كشاورزی در بازارهای بين المللی بر كسی پوشيده نيست بطوری كه از پنج لوح تقدير نمايشگاه خصب چهار عنوان آن به بخش كشاورزی تعلق دارد.

رئيس سازمان جهاد كشاورزی استان از اجرای داوطلبانه نظام نوين ترويج در استان هرمزگان خبرداد و گفت: اين طرح كه به شكل آزمايشی در چهار استان كشور اجرا شده است در هرمزگان داوطلبانه اجرايی و به پهنه بندی مراكز جهاد كشاورزی، مباحث سازماندهی مراكز و مديريت اطلاعات مراكز می پردازد.

کد خبر 3038195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha