۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۴۳

مشاور رئیس جمهور:

۷۰ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی رخ می دهد

۷۰ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی رخ می دهد

ساری- مشاور رئیس‌جمهور گفت: ۷۰ درصد طلاق در جامعه در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد و آمارها در کشور نشان می‌دهد که میزان تک‌فرزندی بالاست و این روند، نرخ رشد جمعیت را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی در سالن شماره دو استانداری مازندران بابیان اینکه نسبت به ۵۰ سال گذشت در شرایط مطلوب بسر نمی‌بریم، اظهار داشت: در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید نرخ رشد طلاق را در کشور متوقف و یک جشن بزرگ ملی برگزار کنیم.

وی با اعلام اینکه سال گذشته نسبت به سال جاری ازدواج ۶.۵ درصد کاهش و طلاق ۴.۵ درصد افزایش‌یافته است، تصریح کرد: کاهش ازدواج یک تهدید خطرناک است و موجب افزایش ازدواج سیاه می‌شود و متاسفانه بسیاری از جوانان به سمت ازدواج سفید رفته‌اند که این امر یک آسیب جدید و ضربه شدید به خانواده است.

صالحی امیری بابیان اینکه جمهوری اسلامی جزو معدود جوامعی است که سرعت تغییرات در آن بالاست، افزود: سرعت تغییرات بسیار نگران‌کننده است و نشان می‌دهد که برای محتوا مدیریت نداریم.

وی با اعلام اینکه پدیده اجتماعی نسل جوان را غرق می‌کند، افزود: حجم تغییرات بسیار گسترده و شدت آن بسیار زیاد است که از آن به زلزله اجتماعی یاد می‌کنند.

صالحی امیری بابیان اینکه فاقد الگو معین برای حل مسائل هستیم و زبان و فرهنگ مردم تغییر کرده است، افزود: ذائقه جامعه تغییر کرده است و در جامعه با فقدان نظام سلسله‌مراتب خانواده مواجه هستیم.

وی به وجود ۶۰۰ هزار هیئت مذهبی ثبت‌شده در کشور اشاره کرد که می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند و تأکید کرد: باید از ظرفیت این هیئت‌ها بهره برد اما در کشور نهادهای مردمی ازجمله هیئت‌های مذهبی رسالت فرهنگی ندارند که باید به این سمت سوق داده شوند.

مشاور رئیس‌جمهور بابیان اینکه خانواده هسته‌ای در کشور مهم است، افزود: ۷۰ درصد طلاق ها در جامعه در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد و آمارها در کشور نشان می‌دهد که میزان تک‌فرزندی بالاست و این روند، نرخ رشد جمعیت را کاهش می‌دهد.

وی یکی از نکات نگران‌کننده را بحث زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر دو میلیون و ۷۰۰ هزار زن سرپرست خانوار داریم که ۷۰ درصد در سن ازدواج هستند.

وی از مسئولان استان خواستار توجه بیشتر به مسئله فرهنگ و بنیان خانواده شد و بابیان اینکه مسئولان استان باید به‌عنوان یک تکلیف دینی جلوی طلاق را بگیرند، گفت: باید با راه‌اندازی کانون‌های محلی با حضور روحانیون در مساجد محل، اختلافات خانوادگی را رسیدگی کنیم.

 

کد خبر 3038607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha