۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۲۱

مهر گزارش می‌دهد؛

امکاناتی که متناسب با جمعیت قرچک نیست/ایران کوچک نیازمند توجه

امکاناتی که متناسب با جمعیت قرچک نیست/ایران کوچک نیازمند توجه

قرچک-قرچک که به دلیل حضور اقوام و طوایف مختلف به ایران کوچک معروف است، با مشکلات زیرساختی روبرو بوده و امکانات این منطقه متناسب با جمعیت شهرستان قرچک نیست.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-سید محمدحسن محمودی: شهرستان قرچک با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر، در جنوب استان تهران قرار دارد و به دلیل نزدیکی به پایتخت با پدیده مهاجرپذیری روبرو است.

مردم شهرستان قرچک همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار داشته که نقطه اوج آن در هشت سال جنگ تحمیلی بود و مردم این دیار ۳۵۰ شهید، ۷۳۲ جانباز و ۶۰ نفر آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده اند.  

قیمت ارزان زمین و مسکن در شهرستان قرچک به نسبت شهر تهران، سبب شده تا بسیاری از مردم دل از زندگی در پایتخت کنده و به قرچک بیایند و همین امر زمینه افزایش و رشد جمعیت این شهرستان را فراهم ساخته است.

قرچک تا چند سال پیش یکی از بخش‌ها و توابع شهرستان ورامین محسوب می‌شد اما در دولت گذشته به شهرستان ارتقا یافت  و همین امر مردم این شهرستان را برای حل مشکلات و دغدغه‌های خود امیدوارتر از گذشته کرد.

قرچک یکی از جوان‌ترین شهرستان‌های استان تهران است، به‌طوری‌که برخی آمارها از حضور ۷۰ درصدی جوانان زیر ۳۰ سال در این منطقه حکایت دارد.

حضور انبوه جوانان در قرچک می‌تواند یک ظرفیت بسیار بالا برای رشد و توسعه همه‌جانبه این شهرستان باشد و اگر به این توانمندی توجه کافی نشود، می‌تواند به تهدیدی جدی بدل شود.

 

مشکلاتی که مردم شهرستان قرچک را رنج می‌دهد

شهرستان قرچک که به دلیل حضور اقوام و طوایف مختلف به ایران کوچک معروف است، در بسیاری از زیرساخت‌ها و امکانات با مشکلات قابل‌توجهی روبرو است و مردم این شهرستان از مسئولان و نماینده این حوزه انتخابیه انتظار حل دغدغه‌های خود رادارند.

البته طی سال‌های اخیر فعالیت‌هایی برای حل مشکلات و توسعه شهرستان قرچک انجام‌شده اما به عقیده بسیاری از کارشناسان و مسئولان، امکانات موجود متناسب با جمعیت کنونی قرچک نیست.

حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است و برای تصاحب این کرسی، ۶۴ نفر ثبت‌نام کردند که هیئت نظارت بر انتخابات تاکنون صلاحیت ۱۷ نفر را تأیید کرده است.

مردم شهرستان قرچک منتظر هستند تا ببینند نامزدهای انتخاباتی چه برنامه‌هایی برای حل مشکلات و مطالبات مردم این دیار دارند.

تعیین تکلیف پروژه مترو یا قطار شهری تهران-قرچک، تسریع افتتاح کمربندی قرچک، اشتغالزایی و مقابله با معضل بیکاری، گسترش واحدهای دانشگاهی، ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی، ایجاد سایت اداری و توسعه زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی ازجمله مطالبات و دغدغه‌های مردم این شهرستان است.

سرانه ورزشی شهرستان قرچک افزایش پیدا کند

علی محمدی یکی از شهروندان قرچکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان قرچک در زمینه‌های ورزشی دارای استعداد و ظرفیت‌های بسیار بالا و قابل‌توجهی است.

وی افزود: حضور قهرمانان شهرستان قرچک در مسابقات ورزشی کشوری و بین‌المللی و کسب عناوین قهرمانی، نشان‌دهنده موفقیت این شهرستان در عرصه ورزش است.

محمدی ادامه داد: حضور تیم‌هایی نظیر شهید منصوری قرچک در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به معرفی ورزش این شهرستان به مردم شهرهای دیگر کشور کمک زیادی می‌کند.

وی اضافه کرد: علیرغم ظرفیت‌های بالای ورزش شهرستان قرچک، سرانه ورزشی این شهرستان پایین است و باید به این موضوع توجه جدی شود، چراکه هزینه کردن در امر ورزش نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

قرچک نیازمند امکانات بهداشتی و درمانی جدید است

حسین فرجی یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز قرچک میزبان سرریز جمعیت تهران است، اما امکانات و ظرفیت‌های موجود در عرصه بهداشتی و درمانی این منطقه متناسب با جمعیت آن نیست.

وی افزود: تا چه زمانی باید مردم قرچک برای انجام امور درمانی خود به ورامین یا مناطق اطراف مراجعه کنند و قطعاً حق مردم این شهرستان، ساخت چند بیمارستان و مرکز درمانی است.

فرجی ادامه داد: البته طی سال‌های اخیر کلنگ ساخت بیمارستان قرچک بر زمین زده شد و این پروژه پیشرفت‌هایی را نیز داشته است اما قطعاً تکمیل و راه‌اندازی این بیمارستان نیز نمی‌تواند نیازهای انبوه مردم قرچک را در حوزه سلامت پاسخ دهد.

وی عنوان کرد: باید یکی از برنامه‌های جدی نماینده آتی حوزه انتخابیه شهرستان قرچک پیگیری ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی این شهرستان با ساخت بیمارستان و مراکز درمانی جدید باشد.

بیکاری مشکل بزرگ جوانان قرچکی است

تراب عبدالهی یکی از جوانان این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جوانان تحصیل‌کرده و مستعد فراوانی در شهرستان قرچک هستند که آمادگی فعالیت در عرصه‌های مختلف برای رقم زدن توسعه و رشد همه‌جانبه این منطقه رادارند.

وی افزود: باید زمینه به‌کارگیری جوانان قرچکی در عرصه‌های مختلف فراهم شود، درحالی‌که در بسیاری زمینه‌ها فرصت برای حضور جوانان فراهم نیست.

عبدالهی ادامه داد: اشتغال‌زایی و رونق بخشیدن به تولید باید یکی از برنامه‌های نماینده آتی مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه باشد و جوانان برنامه‌های نامزدهای مختلف انتخاباتی در این زمینه را رصد می‌کنند.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی شهرک صنعتی قرچک و حضور سرمایه‌گذاران و فعالان تولیدی می‌تواند زمینه حضور جوانان در شغل‌های مختلف را فراهم کند و باید این بستر هر چه سریع‌تر فراهم گردد.

به هر ترتیب مردم شهرستان قرچک منتظر هستند تا ببینند داوطلبان نشستن بر کرسی سبز بهارستان در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک چه برنامه‌هایی را برای رشد و توسعه هر چه بیشتر این شهرستان دارند.

 

 

 

کد خبر 3039569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha