۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۵۰

به دنبال نتیجه ضعیف در انتخابات آیوا؛

«هاکبی» از جمع نامزدهای جمهوریخواه آمریکا بیرون رفت

«هاکبی» از جمع نامزدهای جمهوریخواه آمریکا بیرون رفت

فرماندار پیشین ایالت آرکانزاس با توجه به نتیجه نامناسبی که در اولین بخش از رقابت های درون حزبی آمریکا به دست آورد، از ادامه حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ انصراف داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «مایک هاکبی» فرمانده پیشین ایالت آرکانزاس و نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دنبال عملکرد ضعیفی که در اولین دور از انتخابات مقدماتی این کشور داشت، از ادامه حضور در انتخابات کناره گیری کرده و میدان را به رقبای قدرتمندتر خود سپرد.

دور اول انتخابات درون حزبی یا مقدماتی آمریکا از ایالت کلیدی «آیوا» آغاز و نتیجه آن به نفع «تد کروز» سناتور جمهوریخواه تگزاس تمام شد.

لازم به ذکر است که انتخابات درون حزبی در هر ایالت به صورت جداگانه برگزار شده و برخی از ایالت ها نقشی کلیدی در معرفی نامزدها دارند بطوریکه پیروزی در این ایالت ها تا حد زیادی پیروزی در مرحله نهایی را تضمین می کند.

گفته می شود که تصمیم هاکبی برای ترک رقابت ریاست جمهوری از پیش طراحی نشده بود و وی تنها پس از برگزاری انتخابات مقدماتی آیوا و با علم به اینکه در مقایسه با سایر رقبا از شانس کمتری برخوردار است، خود را کنار کشید.

هاکبی در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۰۸ نیز شرکت کرده و در آن زمان موفق به کسب جایگاه نخست حزب جمهوریخواه در انتخابات مقدماتی آیوا شد.

وی از طرفداران پر و پا قرص رژیم صهیونیستی و از مخالفین توافق هسته ای ایران بود. هاکبی در بخشی از سخنرانی های تبلیغاتی خود مدعی شد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، با توافق هسته ای ایران در حال بردن صهیونیست ها به طرف «در کوره» است که ظاهرا اشاره ای به کوره های آدم سوزی در اردوگاه های مرگ نازی ها بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات عجیب خود با دفاع از تداوم شهرک سازی، کرانه باختری را بخشی از رژیم صهیونیستی نامیده بود.

کد خبر 3039898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha