در واکنش به احتمال آزمایش موشکی کره شمالی؛

ژاپن پدافندهای موشکی«آجیس» و «پاتریوت» را به حال آماده باش درآورد

ژاپن پدافندهای موشکی«آجیس» و «پاتریوت» را به حال آماده باش درآورد

وزیر دفاع ژاپن از آمادگی این کشور برای مقابله با آزمایش موشکی احتمالی کره شمالی خبر داد و اعلام کرد سامانه‌های پدافند موشکی توکیو در خشکی و دریا مستقر شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، واکنش ها به اعلام خبر آزمایش پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی همچنان ادامه دارد تا آنجا که ژاپن از ابراز نگرانی های شفاهی فراتر رفته و امروز چهارشنبه با اعلام سطح هشدار به ارتش دستور داد تا خود را برای انهدام هرگونه موشکی که از جانب کره شمالی شلیک شده و تهدیدی برای ژاپن محسوب می شود، آماده کند.

این در حالی است که کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که دولت پیونگ یانگ بهای گزافی را در ازای عملی کردن تصمیم خود به پرتاب ماهواره که غرب از آن به تلاش برای آزمایش موشکی تعبیر می کند، خواهد پرداخت.

کره شمالی همواره بر حق خود برای پیگیری برنامه های فضایی و پروژه های پرتاب راکت تاکید کرده است حال آنکه آمریکا و برخی از متحدانش در حوزه آسیای شرقی این اقدام را تلاشی در راستای آزمایش موشک تلقی می کنند.

در همین رابطه، ژنرال «ناکاتانی» وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد: نیروهای ما برای مواجهه با هرگونه تهدیدی آماده هستند اما با توجه به اخبار جدید، همه ناوشکن های «آجیس» نیروی دریایی و همه سامانه های پاتریوت مدل «پک ۳» به حال آماده باش درآمده اند تا هرگونه تهدید موشک های بالستیک را خنثی کنند.

 در این میان، «شینزو آبه» نخست وزیری ژاپن اعلام کرد که همراه سازمان ملل و دیگر کشورها به طور جدی از کره شمالی می خواهد تا برنامه موشکی خود را مهار کند.

کره شمالی آخرین بار در سال ۲۰۱۲  از یک راکت دور برد برای ارسال شیئی که گفته می شود یک ماهواره ارتباطی بوده است، استفاده کرد.

تصمیم اخیر پیونگ یانگ به پرتاب راکت به دغدغه ها مبنی بر تلاش این کشور به نصب کلاهک هسته ای بر روی موشک های دور برد، دامن می زند. ادعا می شود که به این ترتیب، کره شمالی توانایی انهدام اهدافی در ژاپن، کره جنوبی و ایالت های غربی آمریکا را پیدا می کند.

کد خبر 3041433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha