۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۵۱

آیت الله حسینی بوشهری:

اهمیت مجلس خبرگان در حد جایگاه رهبری است

اهمیت مجلس خبرگان در حد جایگاه رهبری است

قم - مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید بر اینکه اهمیت مجلس خبرگان در حد جایگاه رهبری است، گفت: مجلس خبرگان رهبری وظایف مهم و استراتژیک حکومت اسلامی را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر پنج‌شنبه در چهارمین همایش جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری و پاسداشت نمایندگان فقید مجلس خبرگان رهبری که با عنوان «امنای امت» و با حضور آیت الله نوری همدانی و رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی از اعضای مجلس خبرگان و اساتید حوزه در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه همایش امنای امت به همت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: این همایش با هدف تبیین جایگاه و کارکردهای و پاسداشت ۱۴ تن از نمایندگان درگذشته مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

وی با تأکید براینکه مجلس خبرگان به اهمیت خود رهبری است، گفت: استقرار و تقویت مجلس خبرگان سبب خوشحالی دوستداران نظام و یأس و ناامیدی بدخواهان حکومت اسلامی شده است.

امام جمعه قم با برشمردن وظایف مجلس خبرگان، گفت: نمایندگان فقیه حکومت اسلامی بعد از رحلت امام(ره) با هوشیاری و اقتدار با انتخاب شایسته‌ترین و کارآمد‌ترین جانشین برگ زرینی را در تاریخ جمهوری اسلامی به یادگار گذاشته و نظام را از بهت و اضطراب نجات دادند.

انتخاب آیت الله خامنه‌ای نقطه عطف مجلس خبرگان

آیت الله حسینی بوشهری با یادآوری دوران بعد از رحلت امام گفت: در‌‌ همان دوران برخی از دشمنان قسم خورده نظام برای سرنگونی حکومت اسلامی دندان تیز کرده بودند و به خیال باطل به اهداف شوم خود دست می‌یافتند.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب سریع و درست اعضای مجلس خبرگان اجازه خودنمایی به بدخواهان نداد، افزود: یکی دیگر از وظایف خبرگان نظارت بر بقای شرایط رهبری و رصد اعمال و رفتار ولی فقیه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این مجلس باعث دلگرمی و اتکا مردم به نظام اسلامی است، گفت: مجلس خبرگان با زمان‌شناسی و هوشیاری می‌تواند احکام اسلامی را به بهترین شکل برای جامعه فراهم کند.

کد خبر 3042068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha