۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۳۰

واحد ایمنی عابر پیاده در شیراز راه اندازی شود

واحد ایمنی عابر پیاده در شیراز راه اندازی شود

شیراز – عضو شورای شهر شیراز خواستار ایجاد واحد ایمنی عابر پیاده در شیراز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا نقیب زاده بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای شهر شیراز، گفت: شعار شهر را برای عابرین پیاده بسازیم نه صرفاً برای خودروها، از جمله موضوعاتی است که در مقابله با افراط گری های انجام شده در شهرهای بزرگ بدنبال توجه صرف در برنامه ریزی های حمل و نقل و ترافیک به حل مسائل خودروها شده است.

وی ادامه داد: در حالیکه موضوع عابرین پیاده می بایست از ارکان برنامه ریزی های حمل و نقل و ترافیک باشد آمار بالای تصادفات در شهر شیراز خود نشان دهنده وجود چنین ضعفی در عملکرد مدیریت شهری از گذشته تاکنون بوده است.  عضو شورای شهر شیراز افزود: ضرورت توجه به این موضوع به اندازه ای است که می بایست در ساختار معاونت حمل و نقل و ترافیک  بخشی تحت عنوان واحد ایمنی عابر پیاده تشکیل شود و بمنظور  برنامه ریزی برای ایجاد تسهیلات رفت و آمد عابرین و افزایش ایمنی  را بطور دائم پیگیری کنیم.

نقیب زاده تصریح کرد:  سد معابر پیاده شهری یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد ناامنی برای شهروندان است که متاسفانه در شهر شیراز عدم توجه لازم به آن موجب ایجاد ناامنی شده است.

وی تصریح کرد: دراین میان اشغال پیاده روها بعنوان فضاهای کارگاهی ساختمانهای در حال ساخت علاوه بر ایجاد زشتی در فضای شهر باعث ضایع شدن حقوق مسلم شهروندان می شوند.

عضو شورای شهر شیراز افزود: اما آنچه جای تعجب دارد بی تفاوتی نسبت به این موضوع در شهرداری شیراز است که با وجود تذکرهای  در این خصوص نه تنها در جهت رفع این معضل اقدامی نشده است ، روز به روز شاهد وخیم تر شدن این وضعیت در شهر هستیم لذا از شهردار انتظار می رود در جهت تحقق خواسته شهروندان که بطور مکرر این معضل را به شورا انتقال داده اند نسبت به برنامه ریزی صحیح  برای ساماندهی کارگاه های ساختمانی اقدام و از اشتغال پیاده روها تحت هر عنوان جلوگیری شود.

کد خبر 3045495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha