۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۱۳

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۱۰۰ میلیارد ریال برای توسعه آب‌بندان های مازندران تخصیص یافت

۱۰۰ میلیارد ریال برای توسعه آب‌بندان های مازندران تخصیص یافت

نکا - معاون آب‌وخاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توسعه و بازسازی آب‌بندان ها گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال برای توسعه، بازسازی و نوسازی آب‌بندان های از اعتبارات منابع ملی برای مازندران تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مراد اکبری سه‌شنبه‌شب در مراسم افتتاح شرکت تولیدی قارچ خوراکی روستای گلبستان نکا در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش تجهیز و نوسازی شالیزارهای مازندران اظهار داشت: در سال جاری ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار به تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری مازندران اختصاص داده شد که خوشبختانه در سفر ریاست‌جمهور به استان مازندران ۳۷۰ میلیارد دیگر هم به توسعه زیرساخت‌های آب‌وخاک، تجهیز و نوسازی شالیزاری در سال ۹۴ تعلق گرفت.

وی افزود: عملیات تجهیز هفت هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران در حال حاضر آغازشده است که تا پایان سال ۹۴ و ابتدای کشت شالی عملیات تجهیز و نوسازی زیرساخت‌های اراضی شالیزاری اتمام و عرصه را برای استفاده بهره‌برداران مهیا می‌کند.

معاون آب‌وخاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توسعه و بازسازی آب‌بندان ها تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال برای توسعه، بازسازی و نوسازی آب‌بندان های سطح استان از اعتبارات منابع ملی برای مازندران در نظر گرفته شد، همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال هم به بخش توسعه روش نوین آبیاری اختصاص داده شد.

به گفته اکبری طبق پیش‌بینی‌های دولت در سال ۹۵ دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بحث آبیاری تحت‌فشار اختصاص داده شد که با این روند می‌توان ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور را مجهز به آبیاری تحت‌فشار کرد.

این مسئول مازندران را از استان‌های پیشرو در بحث آبیاری تحت‌فشار و تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در کشور برشمرد چراکه تاکنون توانسته با استفاده بهینه و جذب به هنگام از اعتبارات روند صعودی را در این دو بستر فراهم کند.

وی اضافه کرد: برای امور زیر بنایی مازندران ۴۵ میلیارد تومان از منابع ملی تخصیص داده‌شده و همچنین با مصوبات سفر ریاست‌جمهوری ۳۷ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سال ۹۵ در نظر گرفته شد که درواقع گام مهمی درکشت برنج و اراضی شالیزاری محسوب می‌شود.

کد خبر 3047728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha