۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵

مدیرکل گمرکات مازندران:

سامانه جامع گمرکی در مازندران اجرایی شده است

سامانه جامع گمرکی در مازندران اجرایی شده است

نوشهر - مدیرکل گمرکات مازندران از اجرایی شدن سامانه جامع گمرکی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم یوسفی نژاد صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح ساختمان گمرکات استان بااشاره به سابقه گمرک ۸۰ ساله نوشهر گفت: در حال حاضر پنج گمرک خانه در استان داریم که سه گمرک بندری و دو گمرک در ساری و آمل است.

وی با اشاره به اینکه مجوزهای خوبی صورت گرفته، گفت: سامانه جامع در گمرکات استان راه اندازی شده و مشکلی در این حوزه نداریم.

قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس نیز با اشاره به دوران پسابرجام گفت: این دوران نیازمند برنامه مدون و هدفمند خواهد بود.

وی با اشاره بوجود فساد در امور اداری یادآورشد: الکترونیکی شدن و اجرای سامانه جامع گمرکی از نیازهای کشور به شمار می رود.

وی اظهار داشت: اعتقاد بر این بود که باید اداره کل گمرکات مازندران در نوشهر ارتقا یابد و به حوزه نظارتی تبدیل شود و امیدواریم در حوزه نظارتی گمرکات برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا به هشت گمرک کشور تبدیل شویم.

 استاندار مازندران نیز در این مراسم نیز با گرامیداشت یاد و خاطره دهه فجر عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، نظام اسلامی در اوج افتخار قرار دارد و همه باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشارکت پرشور داشته باشیم.

ربیع فلاح جلودار بیان داشت: گمرک یکی از مراجع مهم اقتصادی کشور است اما به بخش درآمدی آن زیاد توجه نمی شود زیرا با ظهور اقتصاد دیجیتالی در جهان، گمرک به عنوان دروازه ورودی هر کشور به شمار می رود.

اقتصاد مقاومتی مدنظر گمرکات قرار گیرد

وی با تاکید بر اینکه سیاست های گمرک باید بر اساس اقتصاد مقاومتی شکل گیرد، کارآمدی و ارتقای تشکیلاتی گمرک و حذف تشریفات زاید باید مدنظر قرار گیرد و در گذشته گمرکات، بنادر و اقتصاد ما بر مبنای واردات محوری شکل گرفته بود و این رویه باید اکنون تغییر یابد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران در حوزه های مختلف قابلیت های زیادی دارد، یادآور شد: امروز گمرکات ما باید خود را برای کارهای بزرگ آماده کند و امروز موقعیت خوب و زیرساخت های خوبی در استان شکل گرفته است و باید از ظرفیت های مختلف بهره برداری کنیم.

فلاح جلودار با اظهار اینکه در تلاش هستیم تا یک اسکله ای برای واردات و صادارت چوب در بندرامیرآباد راه اندازی می شود، گفت: اجرای این طرح می تواند در رونق بخشی صنایع چوب موثر باشد.

وی همچنین به انتخابات هفتم اسفندماه اشاره کرد و گفت:فضای خوبی در استان وجود دارد و آماده برپایی انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری هستیم.

ساختمان اداری گمرکات مازندران با صرف بیش از چهار میلیارد تومان در نوشهر بهره برداری شده است.

کد خبر 3047947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha