۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۵

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

دشمن به دنبال تغییر ساختار جمهوری اسلامی است

دشمن به دنبال تغییر ساختار جمهوری اسلامی است

اصفهان - مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: دشمن کینه ملت ایران را بر دل دارد و به دنبال تغییر ساختار جمهوری اسلامی و نفوذ در کشور است و از راه‌های اقتصادی و نظامی این هدف را دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری لحظاتی پیش در جمع مردم اصفهان با بیان اینکه دشمن کینه شما ملت ایران را بر دل دارد و نیامده که برود بلکه چند هدف اساسی دارد، اظهار داشت: دشمن دنبال تغییر ساختار جمهوری اسلامی، نفوذ و به دنبال آن مهار است و از راه‌های اقتصادی، نظامی و ایجاد شورش در مردم این هدف را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند در مدیریت‌های کلان کشور نفوذ کنند، گفت: اینها می خواهند انقلاب ما را مهار کنند اما تا زمانی که مردم در صحنه حضور دارند و رهبر فرزانه ما سکاندار کشتی انقلاب است هیچ اتفاقی از ناحیه دشمن نخواهد افتاد.

مدیر حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که ما دشمن شما را از میان برده و می‌بریم و شما را حاکمان روی زمین قرار می‌دهیم اما به عملکرد شما نیز نگاه می کنیم که آیا تسلیم دشمن می شوید یا خیر؛ اینکه آیا عکس العمل شما در برابر امتحانات الهی چگونه است. آیا از لشکرکشی دشمن نمی هراسید؛ این آزمایش شماست که در صحنه‌ها از حرکت باز نمی ایستید و در برابر دشمن می جنگید.

حضور جوانان و نوجوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بخش مهم رویش‌های انقلاب ایران

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید اگر دشمنان بر شما سلطه پیدا کنند با دست و زبان بر شما حمله می کنند، اظهار داشت: انتظاری که از شما می رود این است که همچنان در دفاع از رهبری ارزش‌های انقلاب  باقی بمانید و بر این اساس پافشاری کنید و اگر عده‌ای در مسیر دیگری حرکت کردند بدانید هر انقلابی همانگونه که رشد دارد ریزش نیز دارد و اینها ریزش‌ها هستند اما به فضل الهی رویش‌ها از ریزش‌ها بیشتر است.

وی افزود: این سیل جمعیت که تا چشم کار می کند حضور دارند رویش‌های انقلاب است؛ جوانان و نوجوانانی که انقلاب را درک نکردند اما امروز به احترام امام خمینی (ره) و خون شهیدان و رهبری عزیز در این هوای سرد حضور پیدا کردند؛ درود و آفرین خدا بر شما مردم ولایت مدار اصفهان.

روز هفتم اسفند ماه نمایش قدرت ملت ایران در برابر یاوه‌گویی‌های دشمنان

وی گفت: امروز از شما ملت ایران، نمایش قدرت انتظار می‌رفت و روز هفتم اسفند ماه نیز برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایش قدرت دیگری در برابر یاوه‌گویی‌های دشمنان انتظار می‌رود.

آیت‌الله بوشهری با بیان اینکه در مسئله روز قدس حضور مردم حرف اول را می زند و این امت در تمام صحنه‌های مورد نیاز انقلاب حضور داشته‌اند، بیان داشت: سوالاتی که امروز اهمیت زیادی دارد این است که انقلاب ما دارای چه ویژگی‌هایی است، ماهیت و اهداف انقلاب و شعارهای آن چه بود و آیا امروز دشمنان ما را رها کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر توافقی میان ایران با مجامع بین المللی انجام می شود به معنای پایان مبارزه ملت ما نیست چراکه همین چند روز قبل یکی از مسئولان سابق آمریکایی رسما اعلام کرد که تمام مردم ایران تندرو هستند گرچه در جای دیگر از سخنان خود اعتراف می کند که هیچ گاه ایران دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: سوال ما این است که چرا امروز این حرف‌ها را می زنید، چرا یک روز ده‌ها قطعنامه علیه ایران صادر و ما را در فصل هفت سازمان ملل برده‌اید اما امروز می گویید اینها دنبال سلاح نیستند؛ آری این گونه رفتارها ماهیت دشمنان ما را تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: اما ماهیت انقلاب ما برگرفته از نحوه حضور مردم در صحنه است و این ماهیت به ریشه‌هایی بر می‌گردد که باعث شکل‌گیری انقلاب شده است، این هویت به اهداف و شعارهای انقلاب بر می‌گردد درست زمانی که تمام مردم ما از باسواد و بی‌سواد و از تمام اقشار در این انقلاب سهیم بودند.

آیت‌الله بوشهری ابراز داشت: اگر اراده و همبستگی ملی و حضور همراه استقامت ملت ایران نبود هرگز این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید همانگونه که امام خمینی (ره) فرمود من به پشتیبانی ملت حکومت تشکیل می دهم بدین معنا که ملت ایران راه برگزاری انقلاب را هموار کردند.

وی با بیان اینکه شعارها و اهداف انقلاب ما همان شعارها و اهداف اولیای انقلابی، شعار امیرالمؤمنین و سید سالار شهیدان است، ابراز داشت: انقلاب ما برای دفاع از مظلومان و محرومان بود؛ شما شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را در پرتو عزت خواهی و ستم ستیزی بر زبان داشتید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: دستاوردهای انقلاب ما امروز مایه شگفتی جهانیان در عرصه سیاسی و علمی شده است و همه در تعجب هستند چگونه با وجود همه این تحریم‌های فلج کننده، ایران موشک و سلاح های پیشرفته می سازد و آنچنان رشد علمی دارد که در برخی رشته‌ها رتبه هفتم جهانی را دارد.

۲۲ بهمن عید غدیر و قربان کشور ما است

وی بیان داشت: روز پیروزی انقلاب اسلامی روز عید غدیر ماست چراکه همانگونه که ما مسلمانان پس از یک ماه روزه‌داری، روز عید فطر را جشن می‌گیریم ملت رشید ما نیز به رهبری امام خمینی در روز ۲۲ بهمن پس از سالیان طولانی مبارزه، پیروز شدند.

وی با اشاره به اینکه در آن سال ها روحانیون عزیز و در صحنه انقلاب تبعید و شکنجه شدند و دانشگاهیان عزیز ما، اصناف، بازاریان، طلاب و مردم از اقشار مختلف مشکلات را تحمل کردند، گفت: سرانجام در روز ۲۲ بهمن مردم طعم پیروزی را چشیدند و اگر روز عید فطر عید مبارزه یک ماهه با نفس است روز پیروزی انقلاب اسلامی روز عید فطر ما پس از یک دوره مبارزه با نفس و دشمنان بیرونی به شکل توام است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه ۲۲ بهمن را می‌توان به روز عید قربان توصیف کرد، ابراز داشت: در واقع همان گونه که اسماعیل به قربانگاه رفت و خداوند آن روز را عید اعلام کرد در طول روزهای مبارزه اسماعیل‌های ما نیز به قربانگاه رفتند و شهدای ما فدایی انقلاب شدند.

انقلاب ما در راستای ولایت به دست آمده، از رهگذر غدیرخم است

وی اضافه کرد: اما اینکه چرا روز پیروزی انقلاب عید غدیر ماست، باید بگویم در عید غدیر نعمت ولایت نصیب مسلمانان شد و ما نیز در ۲۲ بهمن از نعمت ولایتی برخوردار شدیم که ادامه دهنده ولایت امیرالمؤمنین بود بنابراین پیروزی انقلاب ما در راستای ولایتی است که از رهگذر غدیر به دست آمده است.

آیت الله بوشهری با اشاره به آیاتی در قرآن کریم از سوی خداوند خطاب به حضرت موسی (ع) بیان داشت: در این آیات خداوند دو دستور به موسی می‌دهد؛ یکی اینکه «ای موسی قومت را از ظلمات و تاریکی‌ها به سرزمین نور هدایت کن» و رسالت دوم اینکه «روزهای خدایی و ایام‌الله را به یاد مردم بینداز تا مردم این روزها را فراموش نکنند».

وی با بیان اینکه گویا رسالت تمام پیامبران الهی و اولیای الهی این بوده که دست امت و ملت خود را گرفته و از وادی ظلمات به سرزمین نور هدایت کنند، اظهار داشت: چه ظلمتی بالاتر از بدی‌ها و زشتی‌ها، چه ظلمتی بالاتر از انحرافات و گمراهی‌ها و از میان رفتن هویت ملی، اقتصادی و فرهنگی یک جامعه، وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: در ادامه، خداوند از موسی می‌خواهد که تنها به این امر اکتفا نکند بلکه روزهای پیروزی امت‌ها که پیامبران الهی پیروز و طاغوت‌ها سرنگون شدند نیز به مردم یادآوری کند.

وی افزود: در واقع این روزهای خدایی دارای آیات و نشانه‌هایی برای انسان‌های شکیبا و پر استقامت و شکرگذار است؛ انسان‌های صبوری که اگر دچار مشکل و سختی می‌شوند خود را نمی‌بازند و اگر پیروزی سراغ آنها می‌آید دچار غفلت نمی‌شوند.

 

کد خبر 3049881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha