۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۳۵

آیت الله خاتمی:

سازش با آمریکا منافی آرمان‌های انقلاب است

سازش با آمریکا منافی آرمان‌های انقلاب است

رشت- امام جمعه موقت تهران با تاکید بر استکبار ستیزی گفت: آمریکا نماد بارز طاغوت بوده و سازش با آن منافی آرمان‌های انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر پنج شنبه در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در جمع مردم ولایتمدار رشت با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی اظهار کرد: با گذشت ۳۷ سال از انقلاب مردم هنوز به آرمان های آن پایبند بوده و با همان شکوه آن سال ها در میدان حاضر می شوند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عملکرد امروز مسلمانان رضایتمندی پروردگار را فراهم کرده است گفت: بیعت مردم با انقلاب، بیعت با پیامبران و انبیای الهی است و هر قدمی که در این راه برمی دارند خشم دشمنان را به دنبال دارد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تک تک سلول های مردم نشان از وفاداری به انقلاب دارد تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که مردم ما را خسته و نا امید از انقلاب نشان دهد در حالی که مردم ما با وفاداری خود دشمن را خسته کرده اند.

وی با اشاره به حضور جمعیت پرشور مردم رشت در راهپیمایی امسال گفت: مردم گیلان به همراه سایر مردم در سراسر کشور پیامی صریح به جهانیان داد که تا آخرین قطره خون، همراه ولایت فقیه هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهروان انبیای الهی از پیمودن راه حق خسته نمی شوند تصریح کرد: این مردم بارها نشان داده اند که در مقابل زورگویی استکبار ایستاده اند و در این راه از آرمان های خود کوتاه نمی آیند.

آیت الله خاتمی در ادامه به شیوه رهبری در برخورد با مساله برجام اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب با ۹ شرط خودشان نرمشی قهرمانانه نشان دادند اما این نرمش به معنای سازش با آمریکا نبوده و نیست.

وی تاکید کرد: مبارزه با استکبار که از آرمان های انقلاب است هیچ گاه کمرنگ نمی شود و ندای مرگ بر آمریکا همواره در کشور ما طنین انداز است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا همواره در جامعه ما زنده است خاطر نشان کرد: آمریکا نماد بارز شرک و طاغوت بوده و سازش با آمریکا منافی آرمان های انقلاب است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: این آخرین حضور مردم در صحنه نبوده بلکه مقدمه حضور در عرصه های آینده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: شعاری که همراه با ولایتمداری نباشد نفاق بوده و حمایت از قوای مجریه، مقننه و شورای نگهبان به عنوان خطوط اصلی ولایت فقیه ضروری است.

وی همچنین به حضور نیروهای مدافع حرم در سوریه اشاره کرد و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند جوانان حزب اللهی را نباید تندرو بنامیم زیرا که این کار آب به آسیاب دشمن ریختن است.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود بر لزوم حضور پرشور پای صندوق های رای تاکید و تصریح کرد: مردم ایران همواره ولایتمداری خود را نشان داده اند و حضور پای صندوق های رای و انتخاب افراد اصلح نیز از نشانه های ولایتمداری است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه خاطر نشان کرد: هرچند تمام مسئولان کشور در صدد رفع مشکلات مردم هستند اما برخی مشکلات جهانی بوده و مستلزم گذشت زمانی برای حل شدن است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن جناحی نبوده و یک خیزش ملی است تصریح کرد: نظام اسلامی به حضور مردم در عرصه های مختلف می بالد و از برکت حضور همیشگی مردم در صحنه های حساس است که این انقلاب پابرجا مانده است.

آیت الله خاتمی افزود: تمام تلاش دشمنان این است که از حضور مردم در صحنه جلوگیری کنند اما به کوری چشم آنان، مردم بیشتر از همیشه به صحنه آمده و پیرو انقلابی هستند که خود به پیروزی رسانده اند.

کد خبر 3049931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha