۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۱۶

دادستان کل کشور:

جنگ جهانی محصول دین ستیزی غرب بود/دشمن به دنبال مدل تقلبی اسلام

جنگ جهانی محصول دین ستیزی غرب بود/دشمن به دنبال مدل تقلبی اسلام

مشهد- دادستان کل کشور در مراسم گرامی داشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: محصول دین ستیزی مغرب زمین جنگ جهانی اول و دوم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در مراسم پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خیل عظیم راهپیمایان و دوستداران انقلاب در صحن جامع رضوی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بر پایه ارزش های اسلامی و احیای اسلام ناب محمدی و طنین استکبار ستیزی در جهان یکی از مولفه هایی است که دشمنان اسلام آن را بر نمی تابند.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه به‌معنای مهندسی نظام اسلامی به‌عنوان بهره‌گیری از تمامی نیروها برای دستیابی به ارزش‌ها است، گفت: این گفتمان و این رهبری که در جایگاه نگهبانی و دیدبانی و حفظ نظام است از هرگونه گرایش به شرق و غرب، کشور را حفظ کرده و این یکی از مولفه‌های مهم قدرت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی فلسفه‌ای در این کشور شکل گرفت که با فلسفه‌های سیاسی دنیا و لیبرال دموکراسی غربی متفاوت بود.

وی بیان کرد: مردم‌سالاری دینی دو عنصر مردم و دین را در خود جای داده است که با فلسفه های سیاسی دنیا و حکومت های دیگر به ویژه در کشور های غربی بسیار متفاوت است.

وی افزود: در همین راستا مردم ایران با تاکید برعمل به دین در برابر استکبار فریادی سر دادند که درشعاراستقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مشهود است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی و فلسفه سیاسی و اجتهاد تمدن‌سازی که در نظام ما شکل گرفته نظامی نو و جدید است ادامه داد: هنر امام راحل پیوند میان سیاست و معنویت بود.

وی با بیان اینکه سیاست بدون معنویت و دین در عالم و مغرب زمین فساد ایجاد کرده است بیان کرد: محصول دین‌ستیزی مغرب زمین، جنگ جهانی اول و دوم  بود و کشورگشایی‌ها که صورت می پذیرد در راستای همین افکار است.

وی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را به گفته بسیاری از شخصیت های جهان، مترقی‌ترین قانون اساسی عالم دانست و گفت: مولفه قدرت در نظام ما مردم متدین هستند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل این حقیقت را باور داشت افزود: شعار«میزان رای ملت است» یک بحث تشریفاتی نیست و ایشان همواره میزان را رای ملت می‌دانستند و بر این موضوع اصرار داشتند.

وی بصیرت مردم و رهبری بصیرت‌آفرین را یکی از مولفه های قدرت در نظام خواند و گفت: این دو مولفه ایران اسلامی را در برابر بسیاری از گزند ها مصون نگاه داشته است.

ایجاد کنندگان آل سعود پایه گذاران داعش هستند

دادستان کل کشور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن از پیروزی انقلاب اسلامی همراه درطی سال های گذشته احساس خطر کرده است بیان کرد: آنها همواره برای مقابله با اسلام خواهی به دنبال ایجاد مدل های قلابی و دروغین از اسلام بودند.

وی با بیان اینکه آمار ها حاکی از صدور انقلاب به سراسر جهان و جذب بسیاری از جوانان به دین مبین اسلام دارد افزود: همان افرادی که آل‌سعود را ایجاد کردند داعش را نیز پایه گذاری کردند تا تیشه به ریشه اسلام بزنند.

رئیسی با بیان اینکه ایمان و باور به خدا اقتدار آفرین است بیان کرد: امروز مشاهده می کنید که کشور یمن با وجود اینکه تنها نیروی زمینی در اختیار دارد اما به دلیل ایمان و باور مردمانش در برابر استکبار عربستان را زمینگیر کرده و در بن بست قرار دادند.

۲۲ بهمن جلوه ای از برتری اراده الهی بر اراده شیاطین است

دادستان کل کشور همچنین با بیان اینکه ۲۲ بهمن یک جشن ساده به مثابه جشن هایی که در دنیا برگزار می شود نیست افزود: این روز با عبادت،ذکر و اراده خداوند توام است.

وی اظهار کرد: ۲۲ بهمن جشن جهاد و وحدت است و نماد دشمن ستیزی، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه یوم الله ۲۲ بهمن را نباید تنها منحصربه پیروزی ملت ایران در برابر رژیم طاغوت دانست بیان کرد: ۲۲ بهمن روز شکست دشمنان خدا است و جلوه ای از اراده الهی بر اراده شیاطین است.

وی افزود:آنچه ظهور و بروزش در ۲۲ بهمن ۵۷ تاکنون بوده به‌عنوان یکی از مولفه‌های قدرت، ایمان و خداباوری ملت بزرگ ایران است.

رئیسی با اشاره به اینکه این روز را نباید منحصر به پیروزی ملت ایران دانست ادامه داد: ۲۲ بهمن روز پیروزی همه انسان‌های حق‌خواه و عدالت‌خواهی است که در طول تاریخ برای حاکمیت قرآن و ارزش‌های الهی تلاش کردند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران نور امید را در دل تمامی مردم ستمدیده و مظلوم جهان روشن کرد بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران بستر ساز بیداری اسلامی در تمامی کشورهای ستمدیده شد و ندای استکبار ستیزی و حق طلبی را در جهان طنین انداز کرد.

وحدت مهمترین مولفه قدرت است

دادستان کل کشور همچنین در جمع مردم مشهد از وحدت به عنوان یکی از مولفه های قدرت در جمهوری اسلامی و پایداری نظام یاد کرد و افزود: دشمن تفرقه را راهبرد خود می‌داند و ما ایجاد وحدت را راهبرد خود می‌دانیم.

وی افزود: امروز امتداد راهبردی دشمن آل‌خلیفه و آل‌سعود است و امتداد ما هم حق‌خواهان و خداخواهانی هستند که علیه استکبار به خروش آمده اند.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در سراسر ایران پیام انقلاب شکوهمند اسلامی  و بیداری را در سراسر جهان به گوش استکبار و ملت های مظلوم رساند ادامه داد: هرگونه تفرقه در صفوف به هم پیوسته خواست دشمنان اسلام است.

وی اظهار کرد: دشمن در دهه دوم انقلاب سعی کرد تا نظام را ناکارآمد جلوه دهد اما کارآمدی دین و تشکیلات نظام بر همگان مشخص شد.

دادستان کل کشور افزود: دشمن در دهه سوم نیز تلاش کرد پیام انقلاب به دیگر ملل مسلمان نرسد اما در دستیابی به اهداف شوم بازماند و بر خلاف میل باطنی آنها ملت‌ها بیدار شدند و بیداری اسلامی شکل گرفت.

 

 

 

کد خبر 3049932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha