۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۳۹

رئیس دفتر رئیس جمهور:

باید اجرای برجام ۲ را آغاز کنیم/نباید از انتخابات بوی فتنه بیاید

باید اجرای برجام ۲ را آغاز کنیم/نباید از انتخابات بوی فتنه بیاید

زنجان- رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر باید اجرای برجام ۲ را آغاز کنیم که این موضوع با تکیه‌ بر توان مردمی و اقدام ملی یکپارچه در صحنه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نهاوندیان ظهر پنج شنبه در سخنان خود در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در شهر زنجان افزود: پیام انقلاب همواره عزت بوده است. مردم در سال ۵۷ برای احیای عزت کشور قیام کردند و حضور پرشکوه آحاد مردم نشان می‌دهد که آنها بر همان اصل و پیمان انقلاب اسلامی استوار هستند. پرچم انقلاب بر دوش دو نسل جدید است و همان شادابی که در سال ۵۷ بود امروز نیز در فضای جامعه حاکم است.

جوان امروز هم مانند جوان ۳۷ سال پیش استقلال را دوست دارد

وی ادامه داد: جوان امروز هم مانند جوان ۳۷ سال پیش استقلال را دوست دارد و آزادی را ارج می‌نهد و جمهوری اسلامی را حراست می‌کنند و برای اسلام جان می‌دهد. شعار امروز نیز همانند شعار سال ۵۷ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

نهاوندیان افزود: در طول این سال‌هایی که از انقلاب گذشته است اگرچه کارنامه شرف و عزت این ملت پر از نقطه‌های درخشان است و در حوزه‌های مختلف کارنامه پرافتخاری دارند اما کارنامه این سال‌ها را بخواهیم خلاصه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که این کارنامه عزت و سرافرازی است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه سرافرازی در مقابل تحمیل، تهدید و تحقیر از سوی دشمنان در کارنامه انقلاب می‌درخشد افزود: ملت در سال‌های اولیه انقلاب علیه تحمیل استبداد پیروز شد و در مرحله دوم نیز در جنگ تحمیلی مردانه به‌تنهایی ایستادگی کرد و پیروز شد و دشمن نتوانست اراده مردم را بشکند.

نهاوندیان افزود: در مرحله بعدی تحریم نیز تحمیل شد و مردم با بردباری در مقابل تحریم ایستادند و پیروز شدند. امروز افتخار می‌کنیم که پس از ۱۲ سال تلاش برای توقف تحقیقات هسته‌ای، با صبوری و استقامت مردم، با منطق، ادب و استقلال مذاکره‌کنندگان، دشمنان متوجه شدند تحمیل تحریم نیز آنها را به مقصود نمی‌رساند.

ایران در بحث بر جام توانست همه قطعنامه‌های شورای امنیت را لغو کند

وی بابیان اینکه با رسیدن به بر جام برنامه هسته‌ای نیز حفظ شد، افزود: ایران در بحث بر جام توانست همه قطعنامه‌های شورای امنیت را لغو کند و هم درعین‌حال مردانه و شجاعانه سد تحریم‌های ظالمانه را بشکند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: امروز فصل جدید عزت و برکت اقتصادی پیش روی ماست و عزت سیاسی که همواره با خون شهدا و پیروی راه امام شهدا حراست شده است باید در حوزه اقتصادی نیز تجلی کند. باید به اهداف چشم‌انداز بیست ساله برسیم که این موضوع با انسجام و وحدت و مشارکت حداکثری حاصل می‌شود.

نهاوندیان افزود: امروز همه دنیا به ایران اسلامی چشم دوخته‌اند و این نشان می‌دهد با سرافرازی تمام از خون شهدا حفاظت کرده‌ایم و مسیر اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است به همت مردم و برکت الهی به اهداف رشد پایدار خواهد رسید.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برجام با مذاکره با قدرت‌های جهانی اجرا شد گفت: در حال حاضر باید برجام ۲ را آغاز کنیم که درواقع با تکیه‌بر توان مردمی و اقدام ملی یکپارچه درصحنه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی محقق می‌شود.

نهاوندیان با تأکید بر اینکه درشان این ملت نیست که حتی یک جوان بیکار وجود داشته باشد، افزود: امروز روز عزم برای گسترش فضای اقتصادی در جای‌جای کشور، است. باید فضایی ایجاد شود که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌سوی ایران بیایند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور  بابیان اینکه ایران امن‌ترین کشور در منطقه است، افزود: مناسب‌ترین فرهنگ برای رشد و توسعه، فرهنگ ایرانی است و این موضوع نیازمند عزم ملی و مشارکت حداکثری است.

نهاوندیان گفت: البته باید تأکید کرد دولت نیز وظایفی دارد. اولین وظیفه دولت ایجاد آرامش در فضای اقتصادی کشور بود و در این راستا تنش‌هایی که به دلایل مختلف از جمله تحریم ایجادشده بود دیگر وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه به سرمایه و بورس در کشور مثبت شده است، افزود: تورم شرایط پر التهاب گذشته را که ماهانه و هفتگی شاهد آن بودیم ندارد.

دولت یازدهم ثابت کرد که می‌تواند با انسجام ثبات اقتصادی را فراهم کند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: آرامش شرط نخست برای ایجاد فضای گسترده سرمایه‌گذاری بود و دولت یازدهم ثابت کرد که می‌تواند با انسجام ثبات اقتصادی را فراهم کند.

نهاوندیان بابیان اینکه برای رسیدن به هدف همان‌طور که درصحنه سیاسی با انسجام و حضور مردم نتیجه حاصل شد در اقتصاد نیز بدون حضور مردم نمی‌توان به هدف رسید تصریح کرد:  مشارکت گسترده در حوزه‌های مختلف لازمه رسیدن به اهداف است و استان زنجان یکی از بهترین استعدادها را در این زمینه دارد.

وی با اشاره به طرح گازرسانی به همه روستاهای کشور گفت: طرح گازرسانی به روستاها و پیش‌قدمی استان زنجان در این زمینه به ویژه در شرایط تحریم ستودنی است. امسال باوجود سرمای هوا شاهد قطعی و افت فشار گاز در کشور نبوده‌ایم و این افزایش تولید گاز در شرایط تحریم صورت گرفت.

رتبه ایران در بهبود فضای کسب و کار به ۱۱۸ ارتقا یافته است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور  با تأکید بر اینکه اگر در اقتصاد پیام قوت و مدیریت را به قدرت‌های جهانی نداده بودیم پای مذاکره امتیاز نمی‌دادند افزود: می‌توان گفت اقتصاد ایران بود که پیام مهمی را به مذاکرات هسته‌ای داد که پیام موردنظر سر فرود نیاوردن مردم ایران بود. دولت وظیفه دارد شرایط لازم برای حضور مردم در اقتصاد را فراهم کند به همین جهت در دو سال گذشته در بهبود فضای کسب‌ وکار و آیین‌نامه آن اقداماتی انجام گرفت و رتبه ایران در جهان از ۱۵۲ به ۱۱۸ ارتقا یافت.

نهاوندیان گفت: باید در این زمینه رتبه نخست منطقه را به دست آوریم. البته نتایج حاصل‌شده در دو سال گذشته نشان می‌دهد مسیر پیش رو درست بوده و باید هرروز به اهداف نزدیک شد. دولت باید محوریت مردم را در اقتصاد بپذیرد اما مردم باید درصحنه اقتصاد نیز حضورداشته باشند.

وی افزود: پس از بر جام هیئت‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به ایران آمدند که نشان‌دهنده اقتدار ملت است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور  بابیان اینکه انتخابات شور و شعور سیاسی در جامعه را نشان می‌دهد، افزود: به هیچ‌وجه نباید از ا نتخابات بوی تفرقه بیاید.

نهاوندیان با اشاره به وجود ناامنی در کشورهای منطقه گفت: آتش افراطیون در منطقه قابل‌مشاهده است در میان این منطقه ناامن ایران کاملاً امن است. باید با نشان دادن وحدت و انسجام کشور را اداره کنیم، توطئه ها در برابر عزم ملت راه به‌جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: دشمنانی که از آغاز انقلاب توطئه‌های زیادی داشته‌اند باید بفهمند توطئه آنها در مقابل عزم این ملت به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد.

نهاوندیان تاکید کرد: انتخابات صحنه‌ای است که یکایک ملت می‌توانند نقش‌آفرینی سیاسی باشند. آنچه سبب قوت قلب و تضمین‌کننده امنیت کشور است حضور پر شور در انتخابات است.

کد خبر 3049933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha