۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳

مدیر عامل شرکت برق استان زنجان:

۲۰۶ طرح برای کاهش تلفات انرژی در زنجان تدوین شد

  ۲۰۶ طرح برای کاهش تلفات انرژی در زنجان تدوین شد

زنجان - مدیرعامل شرکت برق استان زنجان با تاکید بر ضرورت کاهش تلفات انرژی برق، گفت: در این راستا ۲۰۶ طرح در استان تدوین‌ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل کاظمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران، به اجرای طرح فهام در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این طرح سیستم یکپارچه‌ای شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار، شبکه و بستر مخابراتی است و اطلاعاتی نظیر مصرف، دیماند، ولتاژ، جریان و اطلاعات دیگر مشترکان برق را به‌صورت نزدیک از سمت مصرف‌کننده دریافت می‌کند.

وی اظهار کرد: این سیستم با ایجاد بستر مخابراتی دو طرفه قابلیت قرائت، پیکربندی، نظارت و کنترل از راه دور کنتورها، جمع‌آوری، مدیریت، پردازش و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری‌شده را داشته و گراف‌ها و گزارش‌های لازم را تولید می‌کند و تمام این فرایندها به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق استان زنجان گفت: اجرای فاز نخست طرح هوشمند سازی کنتورهای برق با نصب یک‌میلیون دستگاه کنتور در استان‌های خراسان، زنجان، بوشهر، اهواز، تهران و کرج (هر استان ۲۰۰ هزار دستگاه) به‌وسیله مشاوران و پیمانکاران بخش خصوصی انجام خواهد شد. 

کاظمی تأکید کرد: تاکنون ۲۰۹ دستگاه در استان زنجان نصب‌شده است.

وی افزود: در گام بعدی مشترکان عادی، شهری و روستایی به شبکه هوشمند وصل خواهند شد و با رسیدن به سطح اتصال ۲۵ درصد از مشترکان به شبکه هوشمند و در صورت موفق بودن عملکرد زیر ساخت‌های ایجادشده، طرح هوشمند سازی در سایر مناطق توزیع برق به مرحله اجرا درخواهد آمد. 

مدیرعامل شرکت برق استان زنجان به طرح کاهش تلفات انرژی برق اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح کاهش تلفات انرژی تعداد ۲۰۶ طرح کاهش تلفات انرژی برق استان به ارزش بیش از ۶۸ میلیارد و ۸۴۹ میلیون ریال در سیستم کنترل پروژه تعریف و تأمین اعتبارشده است.

کاظمی تصریح کرد: از این میزان تعداد ۱۴۴ پروژه با هزینه بالغ‌بر ۴۳ میلیارد ریال اجرایی شده است. 

کد خبر 3050628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha