«دیمتری مدودوف»:

اگر به راه حل بحران سوریه دست نیابیم این کشور تجزیه خواهد شد

اگر به راه حل بحران سوریه دست نیابیم این کشور تجزیه خواهد شد

نخست وزیر روسیه امروز در سخنان اعلام کرد در صورتی که به راه حل بحران سوریه دست نیابیم این کشور تجزیه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «دیمتری مدودف» نخست وزیر روسیه در سخنانی اعلام کرد که روابط روسیه و ناتو به زمان جنگ سرد بازگشته است.

وی با اعلام این خبر افزود: گفتگو میان روسیه و غرب به طور عملی قطع شده است. معادله جنگ با تروریسم بدون روسیه حل و فصل نخواهد شد.

نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد: اگر به راه حلی برای سوریه دست نیابیم، این کشور تجزیه خواهد شد و این به معنای تداوم درگیری و گسترش تروریسم است.

مدودف روز گذشته نیز هشدار داده بود که حمله‌ زمینی کشورهای عربی به خاک سوریه ممکن است به بروز جنگ جهانی جدیدی بیانجامد.

مدودف در این مصاحبه تصریح کرد که تمامی طرف‌ها [در جنگ سوریه] را باید واداشت که بر سر میز مذاکره بنشینند، به جای اینکه باعث بروز جنگ جهانی تازه‌ای شوند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی که از مخالفان حکومت سوریه حمایت می‌کنند، پیشنهاد کرده‌اند که تحت فرماندهی آمریکا نیروی زمینی به سوریه اعزام کنند. در همین رابطه نخست‌وزیر روسیه در مصاحبه خود با نشریه هندلزبلات در این باره هشدار داد و گفت: «آمریکا و شریکان عربی‌اش باید فکر کنند که آیا واقعا خواستار جنگی دائمی در سوریه هستند؟ دستیابی به پیروزی سریع ناممکن است، به‌ویژه در جهان عرب، چرا که در آنجا همه‌ طرف‌ها درگیر جنگ هستند.»

به باور مدودف روسیه و آمریکا باید بر تمامی‌طرف‌های درگیر در جنگ سوریه فشار بیاورند تا به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه دست یابند.

 

کد خبر 3051076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha