۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۷:۴۹

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی:

افزایش سرطان سینه ورحم دربین بانوان خراسان شمالی نگران کننده است

افزایش سرطان سینه ورحم دربین بانوان خراسان شمالی نگران کننده است

بجنورد- رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: سرطان سینه و رحم دربین بانوان خراسان شمالی از شایع‌ترین نوع سرطان محسوب می‌شود و افزایش آن موجب نگرانی است.

سیدحمید حریری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر نیمی از بیماران سرطانی خراسان شمالی را زنان تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: تا کنون ۴۷۵ پرونده زن مبتلا به سرطان در انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان شمالی ثبت شده است.

حریری با ابراز نگرانی از شیوع بیماری سرطان سینه و رحم در خراسان شمالی افزود: سرطان سینه و رحم شایع‌ترین نوع سرطان در بین زنان این استان محسوب می شود، به طوری که هم اکنون این استان ۱۹۴ زن مبتلا به سرطان سینه و ۴۰ زن مبتلا به سرطان رحم دارد.

وی در خصوص سرطان رحم توضیحاتی داد و گفت: این سرطان زود تشخیص داده می‌شود و هر خانمی با خون‌ریزی‌های غیرطبیعی و نامنظم، باید ازنظر سرطان رحم بررسی شود و با تشخیص این بیماری در مراحل اولیه، درمان آن قطعی است.

حریری افزود: تغییرات پیش سرطانی و مراحل اولیه سرطان دهانه رحم علامت مشخصی ندارد و در بیشتر موارد نیز فاقد علامت است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: انجام تست پاپ اسمیر برای تشخیص و درمان عفونت‌ها، سلول‌های پیش سرطانی و التهابات رحم، بسیار ضروری است.

وی افزود: با انجام تست پاپ اسمیر تغییرات قبل از بدخیمی سلول‌های سرطانی، علائم عفونت و یا ویروس پاپیلوما و تغییرات پیشرفته دهانه رحم قابل مشاهده است.

حریری در خصوص سرطان سینه نیز گفت: استرس، نازایی، عدم شیردهی، سن، چاقی، سابقه خانوادگی، عوامل محیطی و ... سبب بروز سرطان سینه در بانوان می‌شود.

وی درمان این سرطان را نیز با تشخیص به موقع قطعی دانست و افزود: خود آزمایی پستان توسط خود فرد، انجام ماموگرافی و معاینه بالینی در تشخیص و درمان این بیماری تأثیر دارد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: با خود مراقبتی و دوری از عوامل سرطان زا می‌توان از رشد روز افزون سرطان در استان پیشگیری کرد.

کد خبر 3051477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha