۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶

مدیر جهاد کشاورزی استان ایلام:

۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری می شود

۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری می شود

ایلام-مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای خرید تضمیمی کلزا در استان ایلام، گفت: هفت هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری می شود.

عبدالرضا بازدار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به خشکسالی سالهای اخیر و کم آبی، یکی از مهمترین اولویتهای جهاد کشاورزی استان ایلام توسعه کشت محصولاتی مثل کلزا به دلیل پایین بودن نیاز آبی این محصولات است.

وی بیان داشت: خوشبختانه هم اکنون بیش از پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان ایلام به کشت کلزا اختصاص یافته و دولت برای حمایت کشاورزان این محصول، نسبت به خرید تضمینی آن اقدام کرده است.

بازدار با اشاره به اینکه پیش بینی شده بیش از هفت هزار هکتار کلزا در استان ایلام از کشاورزان خرید تضمینی شود، گفت: قیمت پایه خرید هر کیلو کلزا، دو هزار و ۵۳۰ تومان اعلام شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان ایلام و کم آبی سالهای اخیر توسعه کشت کلزا در استان ایلام در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این محصول در استان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد: با توجه به حمایت های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تامین تسهیلات کشاورزان و تضمین خرید این محصول، کشاورزان استان علاقمند به توسعه کشت این محصول راهبردی هستند و در صورت تداوم اینگونه حمایت ها سال آینده می توان امیدوار بود که سطحی بالغ بر ۱۰ هزار هکتار به این محصول اختصاص یابد.

کد خبر 3557360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha