۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵

گزارش تحلیلی مهر؛

تاثیر پاس گل اجتماعی مسی/ جامعه بالاتر از افراد

تاثیر پاس گل اجتماعی مسی/ جامعه بالاتر از افراد

پاس گل مسی روی نقطه پنالتی به سوآرس نقطه پیوند فوتبال به تمام جوامع بود و درس بزرگی داشت که مفهوم آن ارجحیت جامعه بر افراد بود.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: گل چهارم بارسلونا به سلتاویگو به طرز مسخره‌ای جذاب بود، این گل که از روی نقطه پنالتی با پاس مسی به سوآرس به ثمر رسید آن هم در حالی که مسی در آستانه ثبت سیصدمین گل خود بود و همه دنیا در انتظار این رکورد شکنی، به طرز عجیبی معنای اجتماعی داشت.

در واقع فوتبال نبود، نمایش فرهنگی و اجتماعی بود. مسی می‌توانست خودش به گل برسد، کافی بود بغل پای چسبناک خود را به کمر توپ می‌کوبید، هیچکس هم اعتراضی به او نداشت حتی یک نفر در دنیا هم پیدا نمی‌شد که بگوید این لئو مسی خود‌خواه است اما مسی درست همینجا، درست در نقطه‌ای که نفع شخصی داشت، از نفع خود گذشت و روی نقطه پنالتی پاس گل داد.

این پاس نمادین بود، نمادی برای همه آن‌ها که در جامعه به فکر منافع خودشان هستند و هنوز به این باور نرسیده‌اند که وقتی اجتماع صاحب سود شود، همه از آن سود منتفع می‌شوند و اگر همه چنین کنند جامعه‌ای خواهند داشت بزرگ که با سرعت سرسام آوری پیشرفت می‌کند. این کار مسی شاید پایانی بود بر نقد همه آن‌ها که فوتبال را فقط ورزش می‌دانند، پایانی بود بر تصورات آن ها که فوتبال را دویدن دنبال توپ می‌دانند و یک بازی.

از همه آن‌ها باید پرسید که در کدام یک از موارد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... کدام شخص یا اشخاص تا کنون توانسته‌اند به این سادگی چند میلیارد بیننده را در مورد گذشت برای هدفی اجتماعی غافلگیر و قانع کنند؟

مسی نشان داد از منظر اجتماعی هم مشاوران بسیار خوبی دارد. کسانی که به او جایگاه و وظایفش را در قبال مردم جهان یادآور می شوند. در واقع مسی با این کار روی یک نسل کامل اثر گذاشت و به همه آن‌ها یاد داد که در اوج رسیدن به افتخار و پست و مقام باید به سود جامعه‌ات حرکت کنی حتی اگر سود خودت ورای سود جامعه‌ات باشد.

کد خبر 3558235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha