۲ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۵۸

«والس یک نفره» به کتابفروشی‌ها رسید

«والس یک نفره» به کتابفروشی‌ها رسید

رمان «والس یک نفره» نوشته ماه منیر کهباسی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «والس یک نفره» نوشته ماه منیر کهباسی به تازگی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب سومین رمان این داستان نویس است که در کنار یک داستان بلند و دو مجموعه داستان کوتاه در کارنامه او قرار می گیرد.

«والس یک نفره»، صد و بیست و نهمین کتاب از مجموعه «داستان ایرانی» و هفتاد و نهمین رمان از رمان‌های ایرانی این ناشر است که در ۵۶ فصل نوشته شده است. داستان «والس یک نفره» درباره واکنش‌های مختلفی است که انسان ها هنگام رویارویی با عشق از خود نشان می دهند.

از کهباسی پیش از این رمان های «اوج پرواز»، «خط تیره، آیلین» و «مهربانم سلام» و دو مجموعه داستان  «یک کلاه بهارنارنج» و «با تو باید دروغگو باشم» به چاپ رسیده است. «خط تیره آیلین» سال ۸۵ توسط نشر ققنوس چاپ شد و داستانش با یک مهمانی دوره‌ای زنانه شروع می‌شود. داستان این رمان درباره انسان‌های دیگرگون شده با زمان و عشق‌هایشان است؛ انسان‌های جامانده از زمان و عشق‌هایشان. انسان‌های این داستان انسان های پیش افتاده از زمان و عشق‌هایشان هستند.

در قسمتی از رمان «والس یک نفره» می‌خوانیم:

دلناز با ساک کوچکی برگشته بوده خانه عرشیا. به محض آن که زنگ خانه را زده، باران دسته کلید را برای او پایین انداخته. دلناز چند پله را که بالا رفته بوده باز پایین آمده. از راهروی نیمه تاریک و نمور کنار راه پله گذشته. دو لنگه در چوبی ورم کرده از کهنگی و آب و آفتاب با اشاره دست او باز شده بوده به حیاط خلوت که با دو پله بلند از راهرو جدا می شده است. گفت: «غروب بود.»

انعکاس ته مانده خورشید روی شیشه خاک گرفته ی در چشم را می زده. دلناز نشسته روی یکی از پله ها که از ترک هایش علف ها و ساقه های نازک درخت عرعر بیرون زده بوده. لباس آبی را از ساک بیرون کشیده. سایه عرشیا را دیده که از تراس بالای سرش افتاده بود کنج دیوار حیاط. گفت: «فندک را گرفتم زیر پیراهن.» آتش قد کشیده، باد تکه‌تکه‌اش می کرده و بوی سوخته نخ و گیاه را با خودش می برده است. دلناز گفت: «جدایی یعنی همین؛ یعنی کنار گذاشتن هر چیزی که تو را یاد او که دیگر نباید ببینی اش بیندازد، حتی لباس هایی را که کنار او تن کرده‌ای، آهنگ‌هایی که با او گوش داده ای، اشیایی که بینتان رد و بدل شده، عکس‌ها و دست نوشته‌ها، حتی خودکاری که با آن از او یا برای او نوشته ای.»...

این رمان با ۲۹۵ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3560542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha