۳ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۰۴

پژوهشگر دينی:

آمریکا و اسرائیل با نوع حکومت ما مشکل دارند

آمریکا و اسرائیل با نوع حکومت ما مشکل دارند

گرگان- پژوهشگر مسائل دينی کشور با بیان این که آمریکا و اسرائیل با دین ما مشکلی ندارند، گفت: مشکل آن ها نوع حکومت ما است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر رائفی پور شامگاه یکشنبه در آستان مقدس امامزاده عبدالله گرگان در رابطه با موضوع نفوذ در سبک زندگی اسلامی به ایراد سخن پرداخت و گفت: کشورهای غربی که به عنوان دشمن ما شناخته شده هستند، جو رسانه ای را بسیار خوب یاد دارند و به همین علت از همین طریق، سال‌هاست که جنگ نرم را به راه انداخته اند.

وی اظهار کرد: دلیل دشمنی آمریکا و اسرائیل دین و مذهب و نماز خواندن نیست بلکه مشکل آنها با ما نوع حکومت است. اگر کشور آمریکا را به این حدی که ما را زیر تحریم و تهدید داشتند، تهدید می کردند نمی توانست دوام بیاورد اما کشور ما توانست در مقابل این هجمه تهدیدها بایستد و با آن ها مبارزه کند.

وی تصریح کرد: آمریکا به دنبال حمله نظامی به ایران است اما به دلیل چند مسئله مهم نمی تواند به این کار را انجام دهد که در مسائل امنیتی به بازدارندگی معروف است. چون کشور ما چاه های ذخایر نفت را در اختیار دارد و اگر آنها را صادر نکند، قیمت نفت افزایش می یابد و کشورهایی که از وجود نفت بهره نمی برند، به اقتصادشان لطمه بزرگی وارد می شود.

رائفی پور ادامه داد: ۱۴ منطقه مهم استراتژیک در جهان وجود دارد که دو منطقه از آن یعنی تنگه هرمز و جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی هستند. بیش از ۷۰ درصد نفت جهان در اختیار مردم شیعه است و عربستانی که یک کشور وهابی است، چاه های نفت آن در مناطق شیعه نشین این کشور قرار گرفته است. مردم شیعه در سرتاسر جهان فقط چهار درصد هستند اما ۷۰ درصد نفت جهان را در اختیار دارند که یک آمار بسیار جالب است.

وی خاطرنشان کرد: تا سال ۲۰۲۰ کشور کانادا در روز ۲.۸ میلیون بشکه نفت تولید می کند اما کشور ما که از چاه های نفت بسیاری برخوردار است در روز توانایی تولید ۵۰۰ هزار بشکه نفت را دارد.

رائفی پور در ادامه سخنانش به موضوع جنگ نظامی پرداخت و گفت: از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۰۶ شرق و غرب ایران توسط دشمن تسخیر شده بود و حدود ۱۳۰ نماینده مجلس به رهبری گفتند که جام زهر را بنوشید که ایشان گفتند قدرت خدا بیشتر از دشمنان است.

وی بیان کرد: ایران به دو بازگردانی جدید رسیده است که آنها قدرت یافتن در موشک و مسائل هسته ای است که دشمنان ما را گیج کرده است. آنها می خواهند ضربه محکمی به این دو مسئله مهم بزنند اما باخدا بودن ملت ما اجازه چنین کاری را به دشمن نمی دهد.

وی مهم ترین منطقه استراتژیک جهان را تنگه باب المندب خواند و افزود: اگر تنگه باب المندب بسته شود، ۴۸ درصد اقتصاد و ترانزیت نفت جهان مختل می شود. در این روزها بازی هسته ای را به میان کشیده اند و باید آگاهانه و با توکل بر خدا با این موضوع رفتار کنیم که مبادا دشمن به کشور ضربه بزند.

کد خبر 3562773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha