۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۱۰

چاپ کتاب روانشناس انگلیسی درباره تربیت کودکان

چاپ کتاب روانشناس انگلیسی درباره تربیت کودکان

کتاب «از تولد تا ۱۶ سالگی» نوشته هلن کاوی با ترجمه مجید رئیس ­دانا توسط انتشارات ویژه نشر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «از تولد تا ۱۶ سالگی؛ پرورش سلامت جسمی، اجتماعی، هیجانی و زبانی کودک» نوشته هلن کاوی به تازگی با ترجمه مجید رئیس ­دانا توسط شرکت انتشارات ویژه نشر منتشر شده است.

هلن کاوی استاد بازنشسته و مدیر واحد توسعه عدم خشونت در در دانشگاه سوری انگلستان است. او روانشناسی با تجارب فراوان در آموزش مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی است و سال­ ها در حوزه پیشگیری از خشونت و قلدری در محیط­‌های آموزشی و تشویق کودکان و نوجوانان به کمک و حمایت از همسالان، فعالیت کرده است. راهنمای آموزشی او با عنوان «هم­پشتی در عمل» شیوه‌های تربیتی را در انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

از دیگر آثار کاوی می‌توان به کتاب‌های «فهم رشد کودکان»، «قلدری در میان دانشجویان دانشگاه»، «مشاوره و حمایت از کودکان در پریشانی»، «تعامل اجتماعی در یادگیری و آموزش»، «سلامت و رفاه عاطفی: راهنمای عملی برای مدارس»، «تقویت نوشتن تخیلی در کودکان» و... اشاره کرد.

کاوی در کتاب پیش رو، رشد بدنی، اجتماعی، عاطفی و زبانی (زبان محاوره) از نوزادی تا ۱۶ سالگی را به­ طور خلاصه شرح می­ دهد. این کتاب هم در مورد کاربرد عملی آن در پژوهش و هم مساعدت آن در ارزیابی رشد کودک تا نوجوانی، مطالبی ارائه می کند و حاوی متنی نوآورانه در ارائه الگوهای پرورشی مناسب برای سنین ذکر شده، است. مطالعه این کتاب برای افرادی که درحال پژوهش و یا در کار پرورش کودک و نوجوان با زمینه­ های گوناگون نظیر پرستاری، بازی درمانی، کار درمانی، کار بازی، تعلیم و تربیت، تدریس و کار اجتماعی هستند، توصیه می‌شود. والدین مشتاق و پیگیر در امر رشد و تعلیم و تربیت صحیح فرزندان نیز از جمله مخاطبان این کتاب هستند.

محورهای اصلی مورد بحث در این کتاب شامل این موارد است: حقوق کودکان و مسئولیت­ های آن‌ها، روابط در خانواده روابط با گروه همسالان در مدرسه و در خانه، زبان و برقراری ارتباط، کودکان و رسانه، مسائل مربوط به بهداشت و سلامت کودک و نوجوان و سلامت و تعادل عاطفی.

کد خبر 3562892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha