۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۵۹

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه خبر داد:

ثبت یک هزار و ۴۰۰ اختراع در استان کرمانشاه

ثبت یک هزار و ۴۰۰ اختراع در استان کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه از ثبت یک هزار و ۴۰۰ عنوان اختراع در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم اسلام پناه امروز چهارشنبه  در نشست شورای مهارت استان کرمانشاه اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان با هدف شناسایی نیروهای کارآمد و نخبه ایجاد و برنامه این نهاد بر حمایت از نخبگان و فراهم نمودن بستر کارآفرینی و تولید برای آنان است.

وی حمایت مادی و معنوی از نخبگان را رسالت بنیاد ملی نخبگان دانست و افزود: این بنیاد حمایت مالی از نخبگان را در دستور کار خود قرار داده و بر این اساس جوایز تحصیلی به دانشجویان نخبه در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری اعطا می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه اعطای جایزه به دانشجویان نخبه در ۴ حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ  را از دیگر برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد و گفت: نخبگان کرمانشاهی در المپیادها و جشنواره‌های علمی و مهارتی کشور همواره افتخارآفرین بودند به طوریکه در المپیاد مهارت ۱۰ نخبه استان برگزیده اعلام شدند.

اسلام پناه در ادامه افزود: ۲۲ نخبه بنیاد نخبگان استان کرمانشاه در جشنواره‌های مختلف کشوری حائز رتبه‌های برتر و ۴۳ نخبه استان نیز در المپیادهای علمی برگزیده شناخته شدند.

این مسئول به دیگر مشوق‌های لحاظ شده برای نخبگان اشاره کرد و گفت: نخبگان پسر در صورتیکه طرحی موفق با نظارت بنیاد به سرانجام برسانند مشمول معافیت سربازی می‌شوند.

وی همچنین از ثبت هزار و ۴۰۰ عنوان اختراع در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: ۱۰۱ اختراع سطح ۳، ۳۵ عنوان اختراع تجاری سازی شده و ۲۰ اختراع دانش بنیان در بنیاد نخبگان استان به ثبت رسیده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه اعطای تسهیلات درقالب جایزه نقدی، توانمندسازی را از حمایت‌های لحاظ شده برای نخبگان عنوان  کرد و افزود: دانش آموختگان نخبه می توانند یک طرح به جای خدمت مقدس سربازی انجام داده و کارت پایان خدمت دریافت کنند.

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با دانشگاه‌های آزاد و رازی استان خبر داد و گفت: همچنین تفاهم نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای، هوانیروز، مرزبانی و راه و شهرسازی نیز به امضا رسیده است.

اسلام پناه ایجاد انجمن خیران نخبه پرور، شناسایی برترین‌های حوزه کشاورزی، فرهنگ و هنر و بخش صنعت و معدن را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: تکریم چهره‌های سرآمد استان کرمانشاه از دیگر اقدامات است.

کد خبر 3565136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha