۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵

طی جلسه ای مطرح شد؛

پاکستان صلاحیت عضویت در گروه تامین کنندگان هسته ای را دارا است

پاکستان صلاحیت عضویت در گروه تامین کنندگان هسته ای را دارا است

در جلسه «شورای ملی فرماندهی» پاکستان که به ریاست «نواز شریف» نخست وزیر این کشور برگزار شد اعلام شد؛ پاکستان صلاحیت عضویت در گروه تامین کنندگان هسته ای را دارا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، در جلسه شورای ملی فرماندهی پاکستان که به ریاست «نواز شریف» نخست وزیر و با شرکت «راحیل شریف» فرمانده کل ارتش پاکستان و دیگر فرماندهان و دیگر مقامات سیاسی پاکستان در شهر «راولپندی» برگزار شد؛ بر این موضوع تاکید شد که پاکستان صلاحیت عضویت در گروه تامین کنندگان هسته ای را دارد.

این نشست بیشتر با هدف بررسی شرکت در کنفرانس بین المللی امنیت هسته ای که ماه آینده در واشنگتن برگزار می شود تشکیل شد. در این نشست پیش نویش کنوانسیون محافظت از تسلیحات هسته ای پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست راحیل شریف گفت: برقراری امنیت پایدار در جنوب آسیا نیازمند صلاحیت دفاعی حداقلی است و پاکستان برای حفظ امنیت پایدار در منطقه از این صلاحیت برخوردار است. پاکستان حامی برقراری امنیت پایدار در منطقه جنوب آسیا است. 

لازم به ذکر است راحیل شریف دیروز با سفر به منطقه «وزیرستان شمالی» پاکستان دستور انجام مراحل پایانی عملیات «ضرب عضب» برای مبارزه با تروریستها را در این منطقه صادر کرد. ارتش پاکستان عملیاتی موسوم به ضرب عضب را در مناطق هم مرز با افغانستان که منطقه ای امن برای تروریستها محسوب می شود شروع کرده است و با دستور راحیل شریف این عملیات به مراحل پایانی خود نزدیک می شود.

کد خبر 3565427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha