۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۲۷

مقیمی اعلام کرد؛

کار شمارش آراء حداقل ۳ روز زمان می‌‌‌برد/ ۷ حوزه به دور دوم رفتند

کار شمارش آراء حداقل ۳ روز زمان می‌‌‌برد/ ۷ حوزه به دور دوم رفتند

رئیس ستاد انتخابات با بیان اینکه کار شمارش آرا در دوره‌های گذشته با وجود برگزاری یک انتخابات ۳ روز به طول می‌انجامید، گفت: امیدواریم این دوره با توجه به دو انتخابات هم، شمارش ۳ روز طول بکشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از شب گذشته که رای گیری خاتمه پیدا کرد، کار شمارش آرا با حضور هیات های اجرایی و هیات های نظارت آغاز شد، اظهار داشت: تاکنون نتایج ۲۸ حوزه انتخابیه مشخص شده است که از این میان ۲۱ حوزه دارای یک نماینده بوده اند و نمایندگان آنها مشخص شده است و در ۷ حوزه نیز که دارای ۲ نماینده بودند به دلیل عدم کسب حداقل یک چهارم آرای صحیح ماخوذه، انتخابات به دور دوم کشیده شده است.

وی افزود: در این انتخابات ما همزمان دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را برگزار کردیم که از شب گذشته کار شمارش آرا انتخابات مجلس خبرگان رهبری شروع شده است.

مقیمی با بیان اینکه در انتخابات مجلس خبرگان دارای ۳۱ حوزه در مراکز استان ها بوده ایم، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امروز نتایج زیادی از شمارش آرای مجلس خبرگان رهبری را اعلام کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار شمارش آرا طی چه زمانی به طول می انجامد، گفت: شمارش آرا در تهران در دوره های گذشته که تنها یک انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتیم به مدت سه روز به طول می انجامید. در انتخابات این دوره هم امیدواریم کار شمارش آرا همان سه روز زمان ببرد.

وی تاکید کرد: ما در حال حاضر کنترل های نهایی را انجام می دهیم زیرا باید حتما نظر شورای نگهبان را داشته باشیم تا وقتی اسامی نهایی اعلام شد کار شمارش و اعلام آن با کیفیت انجام شود.

مقیمی در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه زمان مرحله دوم انتخابات چه زماني خواهد بود، گفت: بايد ابتدا زمان پيشنهادي را به شوراي نگهبان ارائه بدهيم. اما طبق قانون مرحله دوم انتخابات يك ماه بعد از ارائه نتايج رسمي مرحله اول برگزار مي‌شود.

 

 

 

کد خبر 3567635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha