۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۲۴

پیام تسلیت مدیران نهادها و فیلمسازان برای درگذشت سلحشور

پیام تسلیت مدیران نهادها و فیلمسازان برای درگذشت سلحشور

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، رییس حوزه هنری، مدیر رادیو نمایش و همچنین سازندگان فیلم «بادیگارد» با صدور پیام هایی درگذشت فرج الله سلحشور را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درگذشت فرج‌الله سلحشور کارگردان پیشکسوت ایران را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است: «درگذشت هنرمند گرامی فرج الله سلحشور را به همه اهالی فرهنگ و هنر تسلیت می‌گویم. سلحشور هنرمندی بود که با قصه های قرآنی می کوشید این روایات را در روح، جان و زندگی مردم، ماندگار سازد. مردم، سریال های تاریخی- مذهبی ایشان همچون ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر را هرگز از یاد نمی برند. از خداوند متعال برای آن هنرمند فقيد، رحمت و مغفرت و برای خانواده‌ی محترمشان صبر و شکیبایی آرزومندم.»

پیام تسلیت رییس حوزه هنری

محسن مومنی‌شریف رییس حوزه هنری نیز در پی درگذشت فرج‌الله سلحشور پیام تسلیتی منتشر كرد.

در پیام مومنی آمده است: «بازگشت همگان به سوی اوست

استاد فرج الله سلحشور، مصداق هنرمندی متدین و انقلابی بود كه فقدانش دریغ و دردی بی‌پایان را برای جامعۀ هنری كشور به بار آورد. هنرمندی متعهد كه یك عمر در طریق اعتلای سینمای دینی قدم برداشت و از معجزات انبیای الهی تا عنایات خدا در جبهه‌ها را با زبان و بیانی فاخر به تصویر كشید.

سریال به یادماندنی «یوسف پیامبر(ع)» او ادای دین بزرگی بود كه سینمای متعهد و هنرمندانه انقلاب در عرصۀ هنر دینی از خود به یادگار گذاشت. او همواره در قامت یك هنرمند انقلابی و دلسوز، از آرمان‌های انقلاب و دستاوردهای آن پاسداری كرد. وی از نخستین طلایه‌داران هنر نمایش و سینما در حوزه هنری انقلاب اسلامی بود و در شكل‌گیری هنر نمایش دینی و انقلابی تلاش‌های ارزشمند و منحصر به فردی داشت.

درگذشت این هنرمند مجاهد و صدیق واقعه‌ای جانسوز و خبری ناگوار برای اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم است. این مصیبت را به جامعۀ فرهنگی و هنری كشور و خانوادۀ معظم آن بزرگوار تسلیت عرض كرده و تنعم از خوان رحمت الهی و علو درجات آن مرحوم را از حضرت پروردگار مسئلت داریم.»

پیام تسلیت مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش

محمدرضا قربانی مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش نیز در پی درگذشت سلحشور در پیامی نوشت: «درگذشت هنرمند متعهد و اخلاق‌گرای سینمای ایران‌ مرحوم فرج الله سلحشور را به جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌کنم.

مرحوم سلحشور همواره در آثارش به کمال انسان که همان هدف نهایی و ذاتی هنرمند متعهد است، می‌اندیشید‌، آثار او بطور قطع‌، ذخیره آخرت ایشان است.

برای این هنرمند فقید،‌ آرزوی علو درجات و برای بازماندگان از خداوند متعال‌، صبر مسئلت داریم.»

متن تسلیت عوامل سازنده «بادیگارد»

در متن پیام تسلیت عوامل «بادیگارد» آمده است: «همه از اوییم و به سوی او باز می‌گردیم

درگذشت اندوه بار فر‌ج‌ الله سلحشور هنرمند دلبسته به تصویرکشیدن آیات و مفاهیم قرآنی ما را نیز دلتنگ فرمانده گردان کمیل در فیلم پرواز در شب، خالق مصائب و اخلاص ایوب پیامبر (ص) و کارگردان قصه‌های عجیب و پرشور اصحاب کهف و یوسف پیامبر (ع) کرد. ای کاش زمانه مجال ساخت مجموعه موسی (ع) را به تو می‌داد، اما ان‌شاءالله برادرانت این آرزو را با یاد تو برآورده می‌سازند. فرج عزیز سفر بخیر، سلام ما را به شکوفه‌ها و به باران برسان.»

کد خبر 3567855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha