۹ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۲۹

در اختتامیه تجسمی فجر

یک خوشنویس اعتراضش را به گوش وزیر ارشاد رساند/ سکوت جنتی

یک خوشنویس اعتراضش را به گوش وزیر ارشاد رساند/ سکوت جنتی

میرحیدر موسوی از برگزیدگان بخش خوشنویسی هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در مراسم اختتامیه این جشنواره اعتراض خود را نسب به جوایز این بخش به وزیر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته شنبه ۸ اسفندماه به تالار وحدت آمده بود تا در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور یابد و در پایان این مراسم، طبق معمول خبرنگاران تلاش کردند تا گفتگویی هرچند کوتاه با وزیر ارشاد داشته باشند که این تلاش به جایی نرسید و وزیر ارشاد به سرعت جمع خبرنگاران را ترک کرد، اما یکی از برگزیدگان در این دوره توانست خود را به وزیر برساند و اعتراض خود را مطرح کند.

سیدحیدر موسوی برنده بخش خوشنویسی این جشنواره در حالی که لوح تقدیر خود را در دست داشت و آن را به وزیر ارشاد نشان می داد، گفت: من سه دوره است که در جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزیده شده ام و سه تندیس از این جشنواره دارم، این دوره چهارم است که جایزه این جشنواره را دریافت می کنم اما با این تفاوت که تندیس جشنواره حذف شده، مبلغ جوایز اعلام شده متفاوت است و لوح تقدیری که اهدا شده در نهایت بی سلیقگی فقط کاغذی است که روی یک شیشه چسبانده شده است.

وی از وزیر ارشاد درباره چرایی این تفاوت قائل شدن میان برگزیدگان جشنواره پرسید که وزیر و معاون هنری وزیر پاسخی ندادند.

یکی از ویژگی های هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر توجه ویژه به هنرهای مفهومی و برپایی نمایشگاهی بدون مرزبندی میان رشته های مختلف تجسمی بود که آثار آن از سوی شورای هنری این جشنواره مرکب از هنرمندانی در رشته های مختلف تجسمی انتخاب شد و ۲۲ برگزیده بخش مسابقه نیز بدون رتبه بندی شب گذشته معرفی شدند.

در این میان از بخش نگارگری و خوشنویسی در نگاه سنتی آن اثری در نمایشگاه دیده نمی شد و به همین دلیل آثار برگزیده این بخش با انتخاب انجمن های نگارگری و خوشنویسی در بخشی جداگانه به نام «فجر و هنر ملی» در فرهنگسرای نیاوران به تماشا درآمد.

برگزیدگان این بخش نیز با انتخاب انجمن ها معرفی شدند که شب گذشته جوایز آنها اهدا شد.

کد خبر 3568090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی فیض آبادی فراهانی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      0 0
      ممنونم این خبر مهم رو منتشر کردید
    • عباس یزدانی پور IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      درود خدا بر استاد موسوی انشاءالله که همیشه تندرست و با قدرت در عرصه خوشنویسی کشور و استان قزوین بدرخشند. پاینده و مانا باشید.