۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۲۷

۶۶ درصد مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات شرکت کردند

۶۶ درصد مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات شرکت کردند

زاهدان-رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: ۶۶ درصد از مردم این استان در انتخابات اخیر شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتم اسفند ماه، سیستان و بلوچستان بار دیگر آماده بود تا با مشارکت بالای مردمان شیعه و سنی حماسه ای دیگر را در انتخابات با وحدت بین مذاهب و اقوام رقم بزند که باز هم تحقق یافت و با مشارکت ۶۶ درصدی همراه شد.

هر چند با نگاهی به تاریخ برگزاری انتخابات مجلس در این دیار شاهد مشارکت ۷۰ درصدی بودیم اما این میزان مشارکت مردم نیز به خوبی بر بصیرت و هوشمندی مردمان این دیار مرزنشین صحه می گذارد.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در انتخابات اخیر، یک میلیون و ۶۸۵ هزار و ۷۶۰ نفر با تناسب جنسیتی ۵۱ به ۴۹ درصد آماده حضور در انتخابات بودند.

علی اصغر جمشید نژاد بیان کرد: این واجدان شرایط در حالی است که بر اساس  آمارها، جمعیت استان سیستان و بلوچستان حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است و امیدواری ها برای مشارکت بالا مردم همانند سنوات گذشته وجود داشت.

وی گفت: مجموع آرای ماخوذه شش حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۳۵ رای بود که با احتساب جمعیت یک میلیون و ۶۸۵ هزارو ۷۶۰ نفر واجد شرایط، مشارکت بیش از ۶۶ درصدی در استان رقم خورده است.

معاون سیاسی-اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مجلس خبرگان رهبری افزود: آرای ماخوذه در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری یک میلیون و ۱۱۷ هزارو ۲۶۱ رای بوده است که علی احمد سلامی معروف به مولوی نذیر احمد سلامی و آیت الله عباسعلی سلیمانی به عنوان نمایندگان منتخب مردم به مجلس خبرگان راه یافتند.

وی یاد آور شد: در انتخابات اخیر هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در شش حوزه اصلی و ۴۲ حوزه فرعی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان تعیین شده بود و آرای مردم را جمع آوری می کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیستان و بلوچستان، جوان ترین استان کشور، دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 3568747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha