۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۴۲

«اردوغان» مطرح کرد

اهمیتی به تصمیم دادگاه برای آزادی دو روزنامه نگار زندانی نمی‌دهم

اهمیتی به تصمیم دادگاه برای آزادی دو روزنامه نگار زندانی نمی‌دهم

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از رای دادگاه به آزادی دو روزنامه نگار دربند این کشور گفت که به رای دادگاه اهمیت نداده و خود را ملزم به رعایت آن نمی داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در اظهار نظری عجیب گفت که به تصمیم و رای دادگاه در مورد آزادی دو روزنامه نگار منتقد زندانی اهمیتی نمی دهد.

«جان دوندار» و «اردم گل» دو روزنامه نگار زندانی در ترکیه هستند که به جرم انتقاد از دولت در حبس به سر می برند. دادگاه قانون اساسی ترکیه روز جمعه ضمن غیر قانونی خواندن حبس این دو، حکم به آزادی آنها داده بود.

این دو روزنامه نگار نشریه جمهوریت، در نوامبر سال گذشته میلادی اقدام به انتشار ویدئویی کرده بودند که در آن نیرو های سازمان اطلاعات ترکیه را در حال ارسال تسلیحات به سوریه نشان می داد.

انتشار این ویدئو واکنش های گسترده زیادی در انتقادهای شدید از حکومت ترکیه در پی داشت.

«اردوغان» امروز پیش از سفر به غرب آفریقا و در اعتراض به حکم دادگاه گفت: من در مورد رای دادگاه ساکت می مانم. اما نیازی هم به پذیرش آن نمی بینم. می خواهم این را روشن کنم که از این رای دادگاه پیروی و اطاعت نمی کنم. این موضوع هیچ ارتباطی به آزادی رسانه ها ندارد بلکه پای جاسوسی در میان است.

کد خبر 3568749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha