۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۲۹

شهردار مشهد در پاسخ به شورای شهر؛

قانون اجازه ترک تشریفات را به شهرداری داده است

قانون اجازه ترک تشریفات را به شهرداری داده است

مشهد- شهردار مشهد در اعتراض شورای شهر مبنی بر دلیل ترک تشریفات در طرح استقبال از بهار گفت: با وجود اینکه قانون این اجازه را داده است اما ترک تشریفات نکردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی روز یک شنبه در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در پاسخ به سوال سیدجلال فیاضی، عضو هیئت رییسه شورا گفت: سئوال در مورد انتشار فراخوان باید مستند به قانون باشد نه مستند به روال گذشته ضمن اینکه فراخوان استقبال از بهار مستحق تشویق است نه سئوال!

شهردار با بیان اینکه  قانون اجازه ترک تشریفات در مناقصات و مزایدات را به شهرداری داده است، افزود: ما از ترک تشریفات در استقبال از بهار استفاده نکردیم و این مهم را به فراخوان گداشتیم تا نگرانی از ویژه‌خواری رفع شود.

وی یادآور شد: هنر یک ذوق است نه یک کالا و این مقوله را نمی‌توان به مزایده برد بلکه بعضی وقت‌ها باید منت هنرمند را کشید تا هنرش را عرضه کند مخصوصا که ما در تربیت، تشویق و ترغیب هنرمندان تاکنون کم کاری کرده‌ایم.

وی در خصوص نماد شهری نصی شده در سال گذشته بیان کرد: نماد های سال‌های گذشته در قالب فانتزی و خاطره انگیز بود که نقش خوبی هم در جذب مخاطب داشت اما با توجه به نقش مشهد، موضوعاتی مانند قصه‌های قرآنی، خانواده و محیط زیست مغفول مانده بود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسه به هنرمندان قبل از فراخوان به علت اینکه مانع تبعیض می‌شود به عنوان یک رویه ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: معاونت فرهنگی قبل از برگزاری فراخوان استقبال از بهار با برگزاری چنین جلساتی در قالب اتاق فکر با هنرمندان مختلف به مشورت پرداخته است و عملا تخلفی از مصوبات شورا در استقبال از بهار ۹۵ انجام نشده است.

سید صولت مرتضوی در این رابطه اظهار داشت: تذکر و سئوال حق مسلم اعضای شورای اسلامی شهر است و ما اگر سئوال، تذکر و استیضاح را از شورا بگیریم از اهمیت شورا کاسته‌ایم لذا به این موارد پاسخ منطقی و معقول می‌دهیم.


 

 

 

 

کد خبر 3568757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha