۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۴۴

جزییات نتایج انتخابات مجلس خبرگان در آذربایجان غربی اعلام شد

جزییات نتایج انتخابات مجلس خبرگان در آذربایجان غربی اعلام شد

ارومیه – رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: نتایج و جزییات قطعی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی مشخص شد.

علیرضا رادفر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در پنجمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری پنج نفر در حوزه انتخابیه آذربایجان غربی به رقابت با هم پرداختند که از میان پنج نفر نامزد نمایندگی مجلس خبرگان در آذربایجان غربی سه نفر می‌توانست با انتخاب مردم به این مجلس راه یابد.

وی ادامه داد: بر اساس شمارش آرا و جمع بندی آن آیات سیدعلی اکبر قریشی، عسگر دیرباز و جواد مجتهد شبستری به عنوان سه منتخب نخست مردم شریف آذربایجان غربی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حضور خواهند داشت.

در این راستا از مجموع یک میلیون و ۵۱۱ هزار و ۶۵۲ برگ رای ماخوذه در آذربایجان غربی، آیت الله میرعلی اکبر قریشی با ۸۲۲ هزار و ۲۷ رای، آیت الله عسگر دیرباز با ۳۹۷ هزار و ۴۰۷ رای و حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری با ۲۴۷ هزار و ۲۴۰ رای بیشترین آرا را به خود اختصاص داده اند.

همچنین حجت الاسلام منصور مظاهری با ۲۱۹ هزار و ۳۳۷ رای و حجت الاسلام عباس شاه رفعتی با ۱۷۶ هزار و ۵۲ رای در رده های چهارم و پنجم فهرست نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی قرار گرفتند.

آیت الله سید علی اکبر قریشی متولد ۱۳۰۷ هجری شمسی است، در سال ۱۳۵۸ از استان آذربایجان غربی به نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شد و در طی چهاردوره مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم آذربایجان غربی در این مجلس بوده است.

آیت الله قریشی تاکنون ۵۰ جلد کتاب در ۲۰ عنوان تألیف کرده ودر سال ۱۳۷۵ به عنوان محقق برتر سال کشور انتخاب شد.

حجت الاسلام و المسلمین «جواد مجتهد شبستری» متولد ۱۳۴۵ یکی از اساتید برتر شکوری در حوزه علمیه قم و نیز جامعه المصطفی العالمیه است که توانسته یک دوره نیز به عنوان استاد نمونه معرفی و انتخاب شود.

وی فرزند آیت الله «محسن مجتهد شبستری» است که جزو انقلابی‌ترین نیروهای حوزوی کشور شناخته می‌شود و در حال حاضر به عنوان نماینده ولی فقیه، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو مجامع بین المللی تقریب و اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند.

آیت‌الله عسگر دیرباز در سال ۱۳۳۸ در یکی از روستاهای اطراف میانه و در خانواده‌ای مذهبی و متدین متولد شد، سپس همراه خانواده خود به شهر قم مهاجرت کرد و در محضر آیت‌الله فاضل لنکرانی، آیت‌الله تبریزی، آیت‌الله حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی به کسب علم و معرفت پرداخت.

وی تالیفاتی نیز داشته است که تجرد در ادراک حکمت متعالیه، نقد امکان در فلسفه کانت از منظر ملاصدرا، مبانی اقتصاد خرد در جامعه اسلامی، توسعه پایدار در پرتو تعالیم اسلامی و مباحثی در فلسفه اقتصاد از جمله کتب تألیفی وی قلمداد می‌شود.

عضو منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری سابقه اجرایی نیز دارد به طوری که در حال حاضر رئیس دانشگاه جامع دولتی قم بوده و مدتی نیز به عنوان نماینده وزیر علوم و تحقیقات در هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی، رئیس دانشکده الهیات و عضو شورای نظارت بر نشریات دانشجویی فعالیت کرده است.

کد خبر 3568809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha