۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲

پنتاگون با فروش بمب هوشمند به ترکیه موافقت کرد

پنتاگون با فروش بمب هوشمند به ترکیه موافقت کرد

آمریکا در قراردادی به ارزش تقریبی ۶۸۳ میلیون دلار، موافقت کرد تا تعداد نامشخصی بمب هوشمند را تا سال ۲۰۲۰ در اختیار ترکیه قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، واشنگتن علیرغم نقش ترکیه در بی ثبات کردن منطقه، با عقد قرارداد فروش بمب های هوشمند به دولت آنکارا به ارزش ۶۸۲.۹ میلیون دلار موافقت کرد.

به ادعای یک مقام نظامی ترکیه، عقد این قرارداد در حالیکه این کشور درگیر جنگ نامتقارن است، بسیار به موقع و ارزشمند تلقی می شود.

این قرارداد، شامل فروش تعداد نامعینی بمب سنگرشکن «بی ال یو ۱۰۹» است. این بمب ها حدود ۲۴۹.۵ کیلوگرم ماده منفجره قوی است که تا زمان برخورد با هدف زمینی منفجر نمی شود و همین مسئله قابلیت تخریب آن را بالا می برد.

این نخستین بار است که مقاطعه کاران نظامی آمریکا چنین قراردادی را با ترکیه امضا می کنند و دولت آنکارا انتظار دارد کار انتقال محموله مورد نظر تا سال ۲۰۲۰ کامل شود.

علیرغم رفتارهای تحریک آمیز ترکیه، این کشور یکی از متحدین کلیدی ناتو محسوب شده و به همین دلیل رفتارهای متناقضی که واشنگتن در قبال آنکارا اتخاذ می کند، چندان دور از انتظار نیست.

تامین تسلیحات برای دولت های متخاصم شیوه مرسومی از سوی آمریکا است تا آنجا که این کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز قرارداد تسلیحاتی به ارزش ۱.۲۹ میلیارد دلار را با عربستان سعودی منعقد کرد. این قرار داد شامل ده هزار بمب، مهمات و قطعات تسلیحاتی ساخت شرکت های «بوئینگ» و «ریتون» و همچنین بمب های لیزری و سنگرشکن بود.

کد خبر 3570895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha