۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۵۶

شماره ششم مجله «اندیشه مهر» منتشر شد

شماره ششم مجله «اندیشه مهر» منتشر شد

به کوشش گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر، ششمین شماره مجله «اندیشه مهر»، با مطالب متنوعی شامل گفتگو، گزارش و یادداشت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره ششم مجله «اندیشه مهر»، شامل مطالب متنوعی پیرامون مباحث دینی و مذهبی، فلسفی و علوم اجتماعی و ...منتشر شد.

در این شماره مجله اندیشه مهر، ضمن انتشار گفتاری از مرحوم عباس معارف، با بهروز فرنو درباره این حکیم انسی، گفتگویی انجام شده است. همچنین «انحراف مفهوم بازگشت به خویشتن در اندیشه سلفی»، موضوعی است که با سیدجواد میری و قاسم پورحسن به بحث گذاشته شده است. گفتگوی تفصیلی با حجت الاسلام احمد مبلغی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی «درباره وحدت اسلامی» و گفتگو با محمدصادق کوشکی با موضوع «تمدن اسلامی» از دیگر مطالب منتشر شده در این شماره است.

یحیی قائدی، استاد دانشگاه خوارزمی در سفر به سوئد با بنیانگذار انجمن فلسفه ورزی درباره فلسفه برای کودکان و آموزش فلسفه ورزی گفتگویی انجام داده است که در این شماره مجله اندیشه مهر، آن را می خوانید.

گفتگو با دو استاد دانشگاه استنفورد و هاروارد امریکا درباره «تجاری سازی علوم انسانی»، گفتگو با ابراهیم فیاض درباره اقدامات امیرکبیر و مصاحبه ای با موسی نجفی درباره انقلاب اسلامی ایران از دیگر مطالب این شماره است.

ناصر فکوهی نیز طی گفتگویی به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس موسسه انسان شناسی و فرهنگ به بررسی وضعیت دانش انسان شناسی در ایران پرداخته است.

همچنین میزگرد این شماره به موضوع «نقش شرق شناسان در تاریخ معاصر» اختصاص دارد.

گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر با امید به عنایت خداوند متعال قصد دارد مجله اندیشه مهر را به صورت ماهانه با مطالب برگزیده خود منتشر نماید.

شماره ششم مجله اندیشه مهر را طریق آیکون زیر دریافت کنید.

کد خبر 3575226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha