۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۵۴

مهر گزارش می‌دهد؛

«دنده کباب» کرمانشاه لذیذترین غذای مورد علاقه گردشگران نوروزی

«دنده کباب» کرمانشاه لذیذترین غذای مورد علاقه گردشگران نوروزی

کرمانشاه- دنده کباب کرمانشاه لذیذترین و اصیل‌ترین غذای مورد علاقه مهمانان و گردشگران نوروزی است و آوازه آن در همه جا به گوش می‌رسد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: گردشگری یا توریسم غذا پدیده‌ای نو در جهان است و صنعت گردشگری رفته رفته از انحصار آثار باستانی و طبیعی به سوی توجه به غذا و به اصطلاح توریسم غذا در حال تغییر است به طوریکه در سال‌های اخیر توریسم غذا به عنوان بخشی بسیار درآمدزا و جذاب مورد توجه قرار گرفته است.

انواع نوشیدنی، غذاهای بومی، خوراکی‌های عجیب و غریب که بیشتر حاصل القای اندیشه‌های غربی است مجالی برای جذب گردشگران است و به ویژه در هندوستان، چین و برزیل، حرفی برای گفتن دارد.

کشورهای اسلامی نیز با چنین مضمونی از قافله عقب نمانده و‌ به ویژه لبنان، مالزی به سمت توریسم غذا روی آوردند. در ایران اما با وجود پتانسیل‌های بسیار فراوان در تمام ابعاد از جمله آثار تاریخی و باستانی و جاذبه‌های طبیعی و نیز تنوع بسیار فراوان غذا و انواع خوراکی‌ها چندان رونق صنعت گردشگری به معنای ایده آل به چشم نمی‌آید و شاید دلیل آن تبلیغات متوسط با اثرگذاری اندک باشد.

از این قضایا بگذریم در استان کرمانشاه که به هندوستان ایران معروف است شاهد بی‌نظیرترین ظرفیت‌های جذب گردشگر هستیم و به گفته مسئولان ۲ هزار اثر گردشگری ثبت شده در استان وجود دارد که کانون توجه تنها به کمتر از ۵۰ اثر معطوف شده است.

 

آش کشک و بادمجان، کوکوی پاغازه، شلمین، ترخینه، آش دوغ، خورشت خلال، آش سورانه، خورشت کنگر، آش عباسعلی، کلانه، از اصیل ترین و ناب‌ترین غذاها و خوراکی های منحصر استان کرمانشاه است.

اما دنده کباب کرمانشاه لذیذترین غذای باب طبع گردشگران است و انگشت شمارند گردشگرانی که با سفر به استان کرمانشاه طعم دنده کباب کرمانشاهی را نچشیده باشند.

دنده کباب غذایی لذیذ و فوق‌العاده است که از  دنده گوسفند طبخ می‌شود و ادویه و پیاز و سیر و لیموترش و جعفری و روغن زیتون چاشنی‌اش می‌شود تا گوارای وجود مهمانان باشد.

 

قیمت دنده کباب کرمانشاهی ۲۸ هزار تومان است

با هر هتلدار و رستوران داری که در طاقبستان صحبت می‌کنیم سخن  از استقبال گردشگران به ویژه در ایام نوروز برای صرف دنده کباب است و خوشرنگی و طعم خاص دنده کباب خاطره‌ای خوش برای رهگذران نوروزی به یادگار می‌گذارد.

مدیر یکی از رستوران‌های طاقبستان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس قیمتگذاری اتحادیه قیمت دنده کباب ۲۸ هزار تومان است که در ایام نوروز ممکن است افزایش یابد.

 

اسدی گلدسته با اشاره به سابقه چندساله خود در رستوران داری گفت: خوشبختانه استقبال مهمانان و‌گردشگران از دنده کباب بسیار عالی است و ما نیز به بهترین شکل و در نهایت دقت غذایی لذیذ و گوارا برای مهمانان آماده می کنیم.

وی بیان کرد: معمولا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای تهیه دنده کباب زمان لازم است و اما در ایام نوروز با توجه به جمعیت بسیار فراوان سعی می‌کنیم در مدت زمان سریعتری دنده کباب را آماده کنیم.

اسدی گلدسته گفت: قیمت دنده کباب گرمی محاسابه می‌شود و محاسبه هم بر اساس ۶۰۰ گرم است.

وی بیان کرد: اتحادیه نرخ دنده کباب را بر اساس ۴۵۰ گرم  تعیین کرده اما ما به خاطر مشتری‌ها همان ۶۰۰ تا ۶۵۰ گرم را با بهترین گوشت دنده گوسفند طبخ داریم.

اسدی گلدسته همچنین اظهار کرد: سال گذشته قیمت دنده کباب ۲۵ هزار و ۲۶ هزار تومان بود و امسال ۲۸ هزار تومان است اما ممکن است در ایام نوروز  به ۳۰ و ۳۲ هزار تومان هم برسد.

 

وی افزود: هر مشتری که وارد رستوران می‌شود دنده کباب سفارش می‌دهد و بسیار هم از طعم آن رضایت دارند و برای ایام نوروز نیز با روی گشاده پذیرای مهمانان و ‌گردشگران هستیم.

لزوم توجه به توریسم غذا در استان کرمانشاه

رئیس ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تدابیر لازم در بخش های مختلف برای استقبالی گرم از مهمانان و گردشگران در ایام نوروز به استان کرمانشاه اندیشیده شده و امیدواریم به بهترین شکل میزبان گردشگران باشیم.

مجتبی نیک کردار مهمان نوازی را صفت بارز مردم استان کرمانشاه دانست و افزود: باید تلاش شود تا از ظرفیت‌های عظیم و متنوع گردشگری در استان برای توسعه و اشتغالزایی استفاده شود.

وی ادامه داد: امروزه دیگر استقبال و کانون توجه گردشگران به غذا و خوراکی های بومی هر منطقه معطوف شده و باید از این قابلیت بسیار عظیم در استان نهایت استفاده به عمل آید.

نیک کردار گفت: استان کرمانشاه گهواره تمدن است و باید در ایام نوروز بِرند شود و چشم همه گردشگران به این استان دوخته شود.

تنوع اقلیم، فرهنگ و آداب و رسوم در استان کرمانشاه سبب شده تا طبخ انواع غذاهای محلی و خاص در استان به مذاق گردشگران خوش آید و اگر بگوییم جمعیتی عظیم برای صرف غذاهای این دیار در ایام نوروز مشتاقانه رحل سفر می‌بندند سخنی به گزاف نگفتیم.

بی‌اختیار نام کرمانشاه با خورشت خلال و دنده کباب بر زبان‌ها جاری می شود و طاقبستانش سفره سخاوتش را با دنده کباب برای مهمانان و گردشگران می‌گستراند تا صفای وجود همگان باشد.

کد خبر 3577265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha