۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵

وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

اولویت وزارت علوم توجه به کارآفرینی در دانشگاه‌ها است

اولویت وزارت علوم توجه به کارآفرینی در دانشگاه‌ها است

خرمشهر - وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: گرایش دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و ایجاد ارتباط میان کار از الزامات توانمندسازی علمی دانشگاه و مراکز علمی پژوهشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی صبح شنبه در جلسه شورای دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بر لزوم آمایش آموزش عالی تاکید و اظهار کرد: ما موظف هستیم آموزش عالی را ساماندهی کرده و در این راستا اقدام به طبقه بندی دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های عالی وابسته به وزارت علوم به ۱۰ طبقه شده است.

وی افزود: مراکز علمی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید در سطح بین المللی، ملی، منطقه‌ای و استانی تقسیم بندی شوند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گرایش دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و ایجاد ارتباط میان کار را از دیگر الزامات توانمند سازی علمی دانشگاه و مراکز علمی پژوهشی دانست و گفت: باید آموزه‌های مهارتی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و افزوده شدن واژه فنون به عنوان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز به این دانشگاه جنبه کاربردی و کارآفرینی داده و به همین دلیل می‌تواند مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرهادی با بیان اینکه دانشگاه علوم و فنون دریایی در مدت اخیر رشد خوب و طبیعی داشته است، عنوان کرد: این دانشگاه باید در حد توان در حوزه تخصصی دریا، بعد فنون و در حوزه اقتصادی توسعه بیشتری یابد و کمبودهای آن جبران شود.

وی سرانه‌ای بودن بودجه را یکی از نقیصه‌های موجود در سیستم آموزش عالی و از جمله مشکلات دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه علوم و فنون دریایی دانست و توضیح داد: باید شاخص دیگری به جز تعداد دانشجو مد نظر قرار گیرد و در مورد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز می‌توان با افزودن رشته‌های جدید و توسعه رشته‌های موجود، افزایش هیئت علمی و یا بورسیه کردن هدفدار به رونق دانشگاه کمک کرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بودجه دانشگاه‌ها در سال جدید از رشد ۱۵ درصدی و معادل ۱۹ و نیم میلیارد تومان برخوردار خواهد بود، ادامه داد: در حوزه پژوهش و فناوری بودجه خوب و متمرکزی هم به صورت ریالی و هم به صورت ارزی در نظر گرفته شده که به طور حتم دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از این ظرفیت بی‌نصیب نخواهد بود.

فرهادی توسعه دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر را دارای رشدی طبیعی و تدریجی دانست و آمادگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای رفع نیازمندی‌ها و کمبودهای این دانشگاه را اعلام کرد.

کد خبر 3578579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha