۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۲۶

در نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه؛

ویژه برنامه طرح«آرامش بهاری» در بقاع متبرکه خراسان رضوی تشریح شد

ویژه برنامه طرح«آرامش بهاری» در بقاع متبرکه خراسان رضوی تشریح شد

مشهد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۱۴۴ بقعه متبرکه برنامه های تدارک دیده شده در این راستا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد صبح سه شنبه در نشست خبری طرح «آرامش بهاری» اظهار کرد: تعداد بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در استان ۱۴۴ بقعه بوده و زمان اجرای این طرح نیز از ۲۸ اسفند ماه آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه می یابد.

وی افزود: اجرای مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و گلزار شهدا در روزهای پایانی سال، نظافت و آماده سازی و فضاسازی آستان مقدس بقاع متبرکه مجری طرح «آرامش بهاری»، برگزاری مراسم لحظه تحویل سال در ۹۰ بقعه متبرکه از جمله برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه استان در ایام نوروز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برپایی ۳۱ خیمه معرفت شامل پاسخگویی به سوالات شرعی، غرفه دینی، مشاوره وقف، غرفه عفاف و حجاب و غرفه کودک با هدف برپایی معرفت افزایی به زائران و ایجاد فضای شاد برای کودکان در این ایام خبر داد.

وی با اشاره به برپایی ۷۱ دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی با حضور مبلغان و روحانیان در ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه گفت: از دیگر اقدامات این ایام می توان به برپایی ۲۱ نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه، نصب پوسترهای نمایشگاهی در بقاع متبرکه مجری طرح «آرامش بهاری»، برپایی مسابقات فرهنگی روزانه در ۴۱ بقعه متبرکه نیز اشاره کرد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: اقامه نماز جماعت در ۷۹ بقعه متبرکه، توجه ویژه به موضوع عفاف و حجاب و برپایی ۲۴ غرفه عفاف و حجاب، برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه سخنرانی در ۸۳ بقعه متبرکه، برگزاری مراسم دعاهای ندبه، توسل و کمیل در ۸۹ بقعه متبرکه نیز از دیگر اقدامات مورد توجه در بقاع متبرکه ویژه نوروز است.

وی اشاره ای به ارائه خدمات رفاهی از جمله اسکان در ۵۳ بقعه متبرکه و همچنین آمادگی اسکان در حسینیه های مشهد داشت و خاطرنشان کرد: در ایام نوروز برپایی ۲۷ ایستگاه صلواتی جهت خدمت رسانی به زائران، حضور ۱۲۲ روحانی و مبلغ در بقاع متبرکه مجری طرح جهت فعالیت های فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت از دیگر خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) در روز دهم فروردین در بیش از ۷۰ بقعه متبرکه خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه فرهنگی و کشوری کتابخوانی با عنوان «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه مجری طرح، برگزاری مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی در تاریخ ۱۲ فروردین ماه در بقاع متبرکه از جمله برنامه های این ایام است.

وی تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه ای با حضور حجت الاسلام راستگو از تاریخ ۲۹ اسفند تا چهارم فروردین ماه در بقاع متبرکه شهرستان های بجستان، بردسکن، جوین، داورزن، کاشمر، قوچان، درگز و مشهد و برگزاری برنامه با حضور حجت الاسلام دهنوی کارشناس امور خانواده در تمام مدت اجرای طرح «آرامش بهاری» در شهرهای مختلف استان نیز از دیگر فعالیت های پیش بینی شده ایام نوروز برای مسافران است.

کد خبر 3580869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha