۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۳۴

یک مقام مسئول در معاونت علمی تاکید کرد؛

ضرورت بهره وری از بخش های خصوصی در حوزه گردشگری

ضرورت بهره وری از بخش های خصوصی در حوزه گردشگری

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در اقدامات علمی حوزه گردشگری و میراث فرهنگی بهره برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدحسین سجادی نیری در مراسم امضای تفاهم‌نامه  معاونت علمی و پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: بنا بر این شده است که در دو حوزه مشخص این همکاری آغاز شود، اولین حوزه ایجاد یک مرکز نوآوری است. این اقدام رویکردی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود که نگاه به اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می‌شود.

وی افزود: این که بتوانیم بخش خصوصی را بیش از قبل درگیر مسائل دانش بنیان کنیم و از این حضور در اقتصاد استفاده کنیم نیازمند برخی زیر ساخت‌ها است که یکی از این زیرساخت‌ها مراکز نوآوری هستند. پس معاونت علمی  هم از این امر به صورت مشارکتی حمایت می‌کند.

سجادی نیری توضیح داد: یکی از بندهای این تفاهم‌نامه شکل‌دهی مرکز نوآوری به همراه پژوهشگاه است که استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، راهنمایی و کمک به ایجاد فضای اقتصادی در این حوزه را بر عهده خواهد داشت.

وی موضوع دیگری که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره‌شده است را ایجاد یک دفتر انتقال فناوری عنوان کرد و گفت: ارتباطات بین‌المللی به توسعه فناوری در این حوزه کمک می‌کند. اما تا زمانی که بخش خصوصی درگیر فعالیت‌های اجرایی این بخش نشود نمی‌توان انتظار پیشرفت زیادی داشت.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی افزود: این که بتوانیم بخش خصوصی را نیز در انتقال فناوری و استفاده از فناوری‌ای که در اختیار کشورهای خارجی است در حوزه میراث و صنایع گردشگری درگیر کنیم نیز یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی گفت: امیدواریم این اقدام آغازی برای حمایت از بخش خصوصی در استفاده از توانمندی‌هایش در حوزه میراث و صنایع گردشگری باشد.

کد خبر 3580938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha