۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹

در آستانه مراسم چهارشنبه سوری و توسط نیروی انتظامی صورت گرفت؛

کشف بیش از ۱۲۱ هزار عدد مواد محترقه در شهرستان های آذربایجان شرقی

کشف بیش از ۱۲۱ هزار عدد مواد محترقه در شهرستان های آذربایجان شرقی

تبریز – در آستانه مراسم چهارشنبه آخر سال و با تلاش نیروهای انتظامی آذربایجان شرقی ۱۲۱ هزار و ۲۴۴ عدد انواع مواد محترقه در شهرستان های این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین چهارشنبه سوری که در گذشته فرصتی برای جمع شدن خانواده های ایرانی و آماده شدن برای استقبال از سال نو بود، چند سالی است که با آمیخته شدن به برخی مراسم غیر ایرانی از قبیل استفاده از مواد محترقه و آتش زا به مشکلی اساسی و تهدیدی جدی برای سلامت خانواده ها و فرزندان آنها پیش از ایام عید نوروز شده است.

با توجه به سوانح و حوادث ناگواری که در چهارشنبه سوری های سال های اخیر برای افزاد مختلف بویژه نوجوانان و جوانان رخ داده است، نهادها و سازمان های مرتبط با حوزه امنیت اجتماعی و سلامت عمومی تلاش می کنند با اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی مردم، تا حد امکان از تکرار این سوانح و حوادث جلوگیری شود.

در همین راستا نیروی انتظامی آذربایجان شرقی که فرمانده آن چندی پیش از عزم جدی برای مقابله با تولید، توزیع و فروش مواد محترقه غیرمجاز در ایام پایانی سال بویژه چهارشنبه سوری خبر داده بود، در اقداماتی مجزا موفق به کشف و ضبط  کشف ۱۲۱ هزار و ۲۴۴ عدد انواع مواد محترقه در شهرستان های استان شده است.

کشف بیش از ۶ هزار عدد انواع مواد محترقه در تبریز

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز سه شنبه در جمع خبرنگاران از کشف شش هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه توسط ماموران کلانتری ۱۶ محققی خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاقچیان و فروشندگان مواد محترقه و به دنبال دریافت گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت چند نفر در این زمینه در منطقه ای از تبریز، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ فرهنگ نوروزی ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۶ محققی با آغاز تحقیقات و انجام یک سری کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی محل دپوی مواد محترقه شدند که در بازرسی به عمل آمده تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه کشف و در این خصوص  سه نفر دستگیر و متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به لزوم توجه و نظارت بیشتر والدین بر فرزندان و اهمیت آگاه سازی نوجوانان نسبت به خطرات استفاده از مواد محترقه، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از اماكن توزیع مواد محترقه، مراتب را از طریق مركز ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف ۴۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در بناب         

فرمانده انتظامی شهرستان بناب نیز با اشاره به کشف ۴۰ هزار عدد انواع مختلف مواد محترقه در بازرسی از یک واحد صنفی متخلف گفت: در راستای تداوم اجرای طرح ارتقای  امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و ناگوار ایام پایانی سال، طرح جمع آوری مواد محترقه با هدف شناسایی و دستگیری فروشندگان عمده انواع مواد محترقه توسط پلیس امنیت عمومی و یگان امداد انتظامی شهرستان بناب اجرا شد.

 سرهنگ رمضان اللهوردیان افزود: در این طرح، پلیس در بازرسی از یک واحد صنفی متخلف،۴۰ هزار عدد انواع مواد محترقه کشف و مالک واحد صنفی مزبور را به همراه یک نفر دیگر دستگیر کردند و پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و به همراه متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی خاطر نشان شد:: مهمترین عاملی که می تواند از بروز حوادث دلخراش در ایام جشن های پایانی سال و عید نوروز جلوگیری کند، نظارت والدین بر فرزندان و مشارکت شهروندان در معرفی افراد سود جو و فروشنده مواد محترقه خطرناک است.

نیروهای انتظامی بستان آباد بیش از ۱۸ هزار عدد انواع مواد محترقه کشف و ضبط کردند  

فرمانده انتظامی شهرستان بستان آباد نیز در جمع خبرنگاران از کشف ۱۸ هزار و ۶۴۴ عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد و در تشریح این خبر گفت: در راستای تداوم اجرای طرح ارتقای  امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و ناگوار ایام پایانی سال، طرح جمع آوری مواد محترقه با هدف شناسایی و دستگیری فروشندگان عمده انواع مواد محترقه توسط پلیس امنیت عمومی شهرستان اجرا شد.

سرهنگ سیاوش علیفام افزود: ماموران در بازرسی از یک واحد صنفی متخلف تعداد  ۱۸ هزارو ۶۴۴ عدد انواع مواد محترقه کشف و دو نفر متهم را دستگیر کردند و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از ۳۲ هزارعدد مواد محترقه در شبستر

فرمانده انتظامی شهرستان شبستر نیز در جمع خبرنگاران از کشف ۳۲ هزار و ۵۲۳ عدد مواد محترقه غیرمجاز خبر داد و افزود: در راستای پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار چهارشنبه آخر سال طرح های مقابله ای امنیتی و انتظامی در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت و با اجرای این طرح، سه واحد صنفی متخلف که در امر تهیه و توزیع مواد محترقه فعالیت داشتند، شناسایی شدند.

سرهنگ پاسدار فریدون حیدری در ادامه گفت: ماموران در بازرسی ازاین سه محل ۳۲ هزار و ۵۲۳ عدد انواع مواد محترقه را کشف کردند و در این راستا از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام و هر گونه پیشنهاد وانتقاد خود را با شماره تلفن ۱۹۷ درمیان بگذارند

کشف بیش از پنج هزار عدد مواد محترقه در مرند

فرمانده انتظامی شهرستان مرند نیز با اشاره به کشف پنج هزار و ۸۶۰ عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان اظهار داشت: در اجرای طرح برخورد با تهیه و  توزیع مواد محترقه ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان مرند در بازدید از صنوف و  شناسایی افراد دست فروش مواد محترقه بیش از پنج هزار عدد انواع مواد محترقه را کشف کردند

سرهنگ علی طاحونی در تشریح این خبر گفت: در این راستا تعداد چهار نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف پنج هزارعدد مواد محترقه در شبستر

فرمانده انتظامی شهرستان شبستر نیز از کشف پنج هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز خبر داد و افزود: در راستای پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار چهارشنبه آخر سال طرح های مقابله ای امنیتی و انتظامی در دستور کار پلیس شهرستان شبستر قرار گرفت.  

سرهنگ فریدون حیدری افزود: با اجرای این طرح ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان، سه واحد صنفی متخلف را که در امر تهیه و توزیع مواد محترقه فعالیت داشتند، شناسایی کنند که در بازرسی ازاین محل ها پنج هزار عدد انواع مواد محترقه کشف شد.

کشف ۱۰ هزارو ۲۴۴ عدد انواع مواد محترقه از یک خودروی پراید در اهر

فرمانده انتظامی شهرستان اهر نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری سالم مراسم چهارشنبه سوری در این شهرستان به خبرنگاران گفت: ماموران در بازرسی از یک دستگاه خودرو پراید تعداد ۱۰ هزارو ۲۴۴ عدد انواع مختلف مواد محترقه کشف کردند.

سرهنگ رحیم محمدی خاطرنشان شد: این اقدام در راستای تداوم اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و ناگوار ایام پایانی سال، با هدف شناسایی و دستگیری فروشندگان عمده انواع مواد محترقه توسط پلیس آگاهی شهرستان اجرا شد.

کشف پنج هزار عدد انواع مواد محترقه در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه نیز از کشف پنج هزارعدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد و گفت: در آستانه چهارشنبه آخر سال و در راستای پیشگیری از خطرات و سوانح احتمالی استفاده ار مواد محترقه در این روز، ماموران با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند یک خودرو حامل مواد محترقه را شناسایی و آن را توقیف کردند.

سرهنگ سهراب رحیم زاده ادامه داد: دربازرسی از این خودرو پنج هزار عدد مواد محترقه  کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند و با توجه به عزم پلیس برای برخورد قاطع با سودجویان و توزیع كنندگان مواد محترقه و به استناد ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هر گونه قاچاق، خرید و فروش مواد محترقه به صورت غیرمجاز جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می شود.

کد خبر 3580951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha