۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۴۰

مدیرکل مدیریت بحران گلستان در گفتگو با مهر:

۴۰۰ درخت براثر طوفان در کردکوی قطع شد

۴۰۰ درخت براثر طوفان در کردکوی قطع شد

گرگان - مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با توجه به طوفان و وزش باد شدید، ۴۰۰ درخت در شهر کردکوی سقوط کرد و به خطوط انتقال برق این شهرستان نیز آسیب رسید.

صادق علی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طوفان شب گذشته از ساعت سه بامداد در سطح استان آغاز شد که سرعت آن در بعضی مناطق به حداکثر ۵۰ کیلومتر در ساعت هم می رسید.

وی ادامه داد: تنها خسارتی که این طوفان در استان داشت، سقوط ۴۰۰ درخت و آسیب رساندن به خطوط انتقال برق در شهرستان کردکوی بود که این آمار به طور غیر رسمی توسط فرماندار کردکوی اعلام شد. با توجه به آسیبی که به خطوط انتقال برق این شهر رسید، قطعی برق و در پی آن قطعی آب را نیز در شهرکردکوی شاهد بودیم که تا عصر امروز این مسئله مرتفع شده است.

او با اشاره به ورود سامانه ناپایدار به استان گفت: مدیریت بحران استان گلستان در مواقعی که مناطق مستعد با تحت تاثیر قرار گرفتن وضعیت جوی هوا ایجاد حادثه کنند را شناسایی کرده و در پی آن توصیه های لازم را در این خصوص به هم استانی ها ارائه می دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: در مواقعی که سازمان هواشناسی پیش بینی بارش شدید باران یا وزش باد شدید را در بعضی از مناطق استان داشته باشد، چند ساعت قبل از وقوع آن اطلاعیه و توصیه های لازم را به مردم می کنیم.

صادق علی مقدم با تشریح برنامه های نوروزی مدیریت بحران استان گلستان بیان کرد: آخرین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان روز پنج شنبه هفته گذشته برگزار شد و تصمیمات بسیار خوبی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی اتخاذ شد. ستاد تسهیلات سفر نیز توسط مدیریت بحران استان ایجاد شده است که کارهای عملیاتی خود را در نوروز ۹۴ به مردم ارائه می دهد. پیش بینی اولیه طوفان یا سیل را در استان داریم و در پی آن نیز کارهایی را در زمینه پیشگیری از حوادث احتمالی انجام خواهیم داد.

او افزود: در بحث پیشگیری از حوادث احتمالی در ایام نوروز نیز مسافران بسیاری به استان سفر می کنند و چون آشنایی زیادی با شرایط جوی استان ندارند، آسیب پذیرتر هستند. با توجه به اینکه در ایام نوروز کارمندان بیشتر دستگاه ها و ادارات مرخصی هستند، با دستگاه های مختلف نیز هماهنگی کرده ایم تا تعدادی از نیروهای خود را به صورت آماده باش در اختیار ما قرار دهند تا در صورت وقوع حوادث احتمالی با استفاده از آنها خدمات را به صورت مطلوب به مسافران و هم استانی ها ارائه دهیم.

مقدم در پایان گفت: ستادهای تسهیلات نوروزی، هلال احمر، اورژانس و دستگاه های اجرایی دیگر در ایام نوروز در سطح استان به صورت آماده باش هستند و در صورت وقوع حوادث احتمالی جدا از سفر، آنها نیز فعالیت های خودشان را انجام می دهند.

کد خبر 3581250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha