۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵

گزارش سفر ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء به کشور ترکیه

گزارش سفر ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء به کشور ترکیه

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با سفر به کشور ترکیه ضمن دیدار با علما و روحانیون برجسته کشور ترکیه با شیعیان شهرهای مختلف ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در ابتدای این سفر که به دعوت رهبران مذهبی کشور ترکیه صورت پذیرفت در فرودگاه استانبول مورد استقبال جناب آقای بیات از علمای سرشناش ترکیه قرار گرفت.

ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در نخستین روز این سفر در نماز جماعت شیعیان استانبول حضور پیدا کرد و ضمن شنیدن نقطه نظرات ایشان در خصوص مسایل مختلف به ایراد سخنرانی پرداخت.

دیدار با علمای اهل سنت و رایزنی با آنان درباره موضوعاتی همچون فریضه حج و مسایل پیش‌آمده در حج امسال، از دیگر برنامه های حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در استانبول بود. در این نشست روحانیون اهل سنت استانبول از شیوه برخورد عربستان و موضع گیری این کشور در قبال ایران ابراز نارضایتی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی در این سفر همچنین با حضور در بیمارستان استانبول از شیخ حمید توران از علمای برجسته استانبول عیادت کرد.

ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در ادامه برنامه های فرهنگی خود در این سفر از موسسه بین‌المللی کوثر دیدار و با مسئولین این موسسه فرهنگی گفتگو کرد. وی در این بازدید به بیان برخی راهکارها در خصوص بهبود وضعیت فرهنگی کشور ترکیه پرداخت و بیان داشت: راهکار مساله فرهنگ، فرهنگ سازی بر مبنای فرهنگ ناب و برگرفته از تعالیم ناب اهل بیت علیهم السلام و معارف قرآنی است.

در حاشیه این بازدید که مورد پوشش رسانه ای شبکه ۱۴ ترکیه قرار گرفت، ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء مصاحبه ای با این شبکه تلویزیونی نیز داشت. وی در این مصاحبه تلویزیونی به پرسش هایی درباره دوران تحصیل خود در محضر آیت الله جوادی آملی و همچنین سیره و روش اخلاقی و علمی علامه جوادی آملی پاسخ گفت.

دکتر مرتضی جوادی آملی در شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در موسسه زینبیه حضور یافت و ضمن دیدار با شیخ صلاح الدین و دیگر علمای استانبول، به ایراد سخنرانی درباره شخصیت و مقام حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت.

وی ابراز داشت: باید به صورتی زمینه را فراهم کنیم که همه مسلمین و نه تنها شیعیان از برکات وجودی حضرت زهرا سلام الله علیها استفاده وافی و کافی را ببرند.

ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در پایان این مراسم به سوالات و پرسش های مطرح شده از سوی شیعیان استانبول پاسخ گفت.

حضور در مسجد سلطان احمد فاتح و مسجد حضرت ابوطالب علیه السلام و کتابخانه این مسجد از جمله برنامه‌های ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در سفر به استانبول بود.

وی همچنین از موسسه علمی فرهنگی قرآن و عترت بازدید و به ایراد سخنرانی در این موسسه پرداخت و همه روحانیون ترکیه را به همدلی و اتحاد و فعالیت بیشتر در سایه سار راهنمایی‌های قرآن و اهل بیت علیهم السلام  و پیامبر گرامی اسلام توصیه نمود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در ادامه برنامه های خود در ترکیه به شهر آنکارا سفر کرد و در نماز جماعت ظهر شیعیان آنکارا حضور یافت و دقایقی را به سخنرانی پرداخت.

از برنامه های مهم وی در شهر آنکارا دیدار با ریاست سازمان دیانت ترکیه و هم اندیشی با ایشان بود که وی در این دیدار به نقش شیعیان و اهل تسنن در وحدت مسلمین و اقامه راه و روش صحيح پیامبر گرامی اسلام پرداخت و ابراز داشت: وحدت شیعه و سنی عامل اصلی در پیشرفت جهان اسلام است.

از دیگر مسایل مطرح شده در این دیدار مقابله با جریان های تندرو و افراطی در جهان اسلام بود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی ضمن عرض تسلیت به مقام ترکیه ای بابت انفجارهای اخیر آنکارا این حملات را محکوم کرد و برای بازماندگان این حادثه صبر و اجر جزیل از درگاه خدای متعال مسئلت نمود.

در پایان این دیدار قرآن نفیسی از سوی رئیس سازمان دیانت ترکیه به ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تقدیم شد.

کد خبر 3584129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha