۱۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷

جزییات بیشتر از ربوده شدن هواپیمای مصری

جزییات بیشتر از ربوده شدن هواپیمای مصری

رسانه های مصری از ربودن یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ این کشور و تغییر مسیر و فرود آن در قبرس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المصری الیوم،وزارت خارجه قبرس اعلام کرد: حدود ۱۵ تا ۲۰ مسافر هواپیمای ربوده شده مصری همچنان در این هواپیما هستند.

این در حالی است که منابع مصری از آزادی همه مسافران به غیر از پنج نفر خبر داده اند

تلویزیون مصر گزارش داد: رباینده هواپیمای مصری که به قبرس برده شده است ابراهیم سماحه نام دارد.این در حالی است که منابع امنیتی مصری اعلام کردند که رباینده هواپیمای مصری که در فرودگاه لارنکا مجبور به فرود شده است سیف الدین مصطفی نام دارد و تصاویری که منتشر شده است به ابراهیم سماحه مربوط نیست. در همین راستا همسر ابراهیم سماحه اعلام کرد که همسرش رباینده نیست بلکه در میان ربوده شدگان است.

منابع وابسته به وزارت هوانوردی مصر اعلام کردند که رباینده هواپیمای مصری که این هواپیما را به قبرس برده است با آنها تماس گرفته و از قصد خود برای تماس های بعدی خبر داده است.

این در حالی است که منابع مصری بیان کردند: خلبان عمر الجمل از وجود تهدید کمربند انفجاری از سوی یکی از مسافران خبر داده بود.

تلویزیون قبرس از آزاد سازی تعدادی از مسافران هواپیمای مصری که به قبرس برده شده است اشاره کرد.

مقامات قبرسی از بسته شدن فرودگاه لارنکا و انجام پروازهای این فرودگاه از طریق فرودگاه های مجاور خبر دادند.

برخی خبرها حاکی است که در میان مسافران این هواپیما ۱۰ آمریکایی و ۸ انگلیسی وجود دارد و اینکه همه مسافران مصری هواپیمای ربوده شده آزاد شده ان و ۱۸ تبعه خارجی همچنان در این هواپیما هستند.

منابع مصری نیز از گفتگو با رباینده این هواپیما و آزادی همه مسافران به جز کادر پروازی و چهار مسافر غیر مصری خبر دادند.

رادیو قبرس از دستورات پلیس قبرس برای نزدیک شدند به هواپیمای ربوده شده خبر دادند.مقامات قبرس احتمال وجود بمب را بعید ندانستند.

وزارت هوانوردی مصر امروز اعلام کرد که یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ این کشور در حالی که فرودگاه برج العرب اسکندریه را به مقصد فرودگاه قاهره ترک کرده بود ربوده شد.

خلبان هواپیما در تماس با برج مراقبت فرودگاه برج العرب اعلام کرد که ربایندگان از وی خواسته اند مسیر خود را به سوی قبرس تغییر دهد.

بنا بر اعلام منابع فرودگاه برج العرب، ارتباط با هواپیمای مصری بنا به دلایل نامعلوم قطع شده است. رسانه های قبرس نیز اعلام کرده اند که این هواپیما در فرودگاه «لارنکا» این کشور فرود آمده است.

رادیو قبرس می‌گوید این هواپیما توسط فردی که مدعی است کمربند انفجاری به خود بسته، ربوده شده است. منابع امنیتی قبرس هم احتمال وجود بمب در هواپیمای پرواز شماره ام‌اس۱۸۱ را تائید کرده‌اند.

این هواپیما ۵۵ مسافر و بین ۵ تا ۷ نفر خدمه پرواز دارد. پیشتر شمار مسافران ۸۰ نفر اعلام شده بود. در حال حاضر پلیس ضدتروریسم و نیروهای امنیتی قبرس در محوطه فرودگاه حضور یافته و هواپیما را احاطه کرده‌اند. لارنکا شهری ساحلی در جنوب قبرس است.

رئیس جمهوری قبرس در این باره اعلام کرد: هواپیما ربایی امروز تروریستی نبود و فرد رباینده که تبعه آمریکا و مصری است انگیزه شخصی داشته است. گفته می شود وی قصد ارتباط با همسر سابق خود را داشته است که اهل قبرس است.

کد خبر 3586662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha