۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱

شهردار اردبیل در گفتگو با مهر؛

اولین پارک جنگلی اردبیل امسال احداث می‌شود

اولین پارک جنگلی اردبیل امسال احداث می‌شود

اردبیل – شهردار اردبیل گفت: اولین پارک جنگلی شهر اردبیل در کنار پل الماس در نیمه اول سال جاری احداث می‌شود.

حمید لطف‌اللهیان در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: از جمله برنامه‌های شهرداری در سال جاری توسعه سرانه فضای سبز در شهر اردبیل و نزدیک کردن آن به سقف استانداردها است.

وی سرانه فعلی فضای سبز در اردبیل را ۷.۱ مترمربع برای هر شهروند عنوان کرد و افزود: در نظر داریم ۳۰ هکتار پارک جنگلی در کنار پل الماس اجرا کنیم که خواهد توانست سرانه را به هشت مترمربع افزایش دهد.

شهردار اردبیل با تأکید به اهمیت توسعه فضای سبز در بهبود منظر شهری افزود: فاز اول پارک جنگلی در نیمه اول سال و درخت‌کاری در نیمه دوم سال اجرا می‌شود.

لطف‌اللهیان ابراز امیدواری کرد احداث این پارک علاوه بر افزایش سطح فضای سبز بتواند به مانند جنگل فندقلو در نزدیکی شهر اردبیل به یکی از مقاصد طبیعی گردشگران تبدیل شود.

وی معتقد است تحقق این آرمان می‌تواند از حضور سیل عظیمی از جمعیت مسافر و گردشگر در این جنگل که موجب تخریب بخش‌هایی از آن از جمله در روز طبیعت می‌شود خودداری کند.

شهردار اردبیل برنامه‌های این مجموعه را با هدف افزایش فضای سبز و در راستای حفاظت از محیط‌زیست عنوان کرد و افزود: در نظر داریم در روز طبیعت نیز از مراقبان طبیعت که زباله‌های غیرقابل بازیافت خود را وارد طبیعت نمی‌سازند، تجلیل کنیم.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: در روز ۱۳ فرودین در چهار خروجی شهر اردبیل کیسه‌های زباله در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد تا زباله‌های خود را جمع کرده و برگردانند.

وی تأکید کرد: شهرداری در نظر دارد در عصر همان روز به اندازه وزن زباله‌هایی که تحویل می‌شود هدایایی به مسافران و گردشگران تقدیم کند.

 

کد خبر 3586992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha