۱۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۴۹

گفتاری از عبدالحسین خسروپناه به مناسبت روز طبیعت؛

۱۳ فروردین؛ روزی برای عهد بستن با طبیعت است

۱۳ فروردین؛ روزی برای عهد بستن با طبیعت است

خسروپناه، رئیس موسسه حکمت و فلسفه گفت: روز طبیعت تنها رفتن به فضای سر سبز طبیعت نیست، روز عهد بستن با طبیعت جهت رعایت حقوقش است.

به گزارش خبرگزاری مهر،عبدالحسین خسروپناه رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در کانال شخصی خود در تلگرام مطلبی در رابطه با رعایت حقوق طبیعت آورده که متن کامل این گفتار در ادامه می آید؛

 امروز روز طبیعت وبهره گیری از آن است. اینکه شان نزول سیزده فروردین و بهره بردن از فضای طبیعت چیست سخنانی گفته شده است از جمله روز دستور کشتار ایرانیان توسط خشایارشاه با توطئه استر و فرار برخی از اقوام ایرانی به کوه ها و دشت ها برای نجات جانشان هر چند تطابق روز طبیعت با جشن پوریم یهودیان تا حدودی این قضیه را تایید می کند اما نکته ای که قصد گفتنش را دارم این است که طبیعت مخلوق الهی است و باید به عنوان نعمت و خلقت الهی بدان نگریست و با آن برخورد کرد حقوقش را رعایت کرد و بدان ظلم نکرد آب و خاک و سایر منابع طبیعی را باید گرامی داشت.

باید با این گرامی داشتن شکر منعم را به جا آورد. محیط زیست تنها برای نسل ما نیست و قرار است نسل های دیگر نیز از آن بهره برند پس باید حفظش کرد اما افسوس که هم سبک زندگی مدرن و هم تکنولوژی مدرن در نابودی طبیعت سبقت می گیرند برگزاری مجالس جشن و بلند کردن صداهای دلخراش و آسیب زدن به سلامت صوتی یکی از این ظلم های بزرگ  طبیعت است که اولین قربانی اش بشریت است رها کردن مواد شیمیایی و ظروف یک بار مصرف در محیط زیست و نشر گازهای سمی کارخانجات پتروشیمی و سایر صنایع جنایت دیگر بشریت بر ضد خودش است روز طبیعت تنها رفتن به فضا سر سبز طبیعت نیست عهد بستن با طبیعت جهت رعایت حقوقش است.

کد خبر 3587960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha