۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۴۴

معاون وزیر کار مطرح کرد:

شناسایی یک میلیون فرصت شغلی/ جذب مهارت‌آموزان در بازارکار

شناسایی یک میلیون فرصت شغلی/ جذب مهارت‌آموزان در بازارکار

معاون وزیر کار گفت: یک میلیون فرصت آموزش مهارتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امین سازگارنژاد گفت: مجموعه فرصت های شغلی برای جذب این مهارت آموزان در بازار کار شناسایی و تدوین شده است. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه افزود: این سازمان یک میلیون فرصت آموزش مهارتی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی شناسایی کرده و در سال ۹۵ اجرایی می کند.

وی اظهارداشت: از آنجا که رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی است، می توان گفت برنامه ریزی صورت گرفته در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اقدام عملی برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) محسوب می شود.

سازگارنژاد در ادامه بر سیاست این سازمان برای واگذاری آموزش های مهارتی به بخش خصوصی در صورت برخورداری از ظرفیت ها و توانمندی های لازم تاکید کرد و افزود: اگر آموزشگاه های آزاد، اصناف، اتاق تعاون، تشکل های کارفرمایی و ... فرصت، فضا و امکان ارائه آموزش های مهارتی را داشته باشند، سازمان فنی و حرفه ای با حذف رشته های موازی در سال ۹۵ از بخش خصوصی حمایت می کند چرا که این سازمان، بخش خصوصی را رقیب خود نمی داند.

وی ادامه داد: هر جا که مردم برای نقش آفرینی و مشارکت در امور حاضر هستند، حتما امور را به مردم واگذار می کنیم و برای بهبود کسب و کار آنها تلاش می کنیم. این سازمان در سال ۹۵ رشته های مورد سفارش بازار و بنگاه های اقتصادی را در دستور کار خود قرار می دهد و آموزش های مهارتی مورد نیاز را ارائه می کند.

کد خبر 3589638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha