۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹

در گفتگو با مهر مطرح شد:

سوریان اگر خودش باشد کسی جلودارش نیست/ تصمیم نهایی با «بنا» است

سوریان اگر خودش باشد کسی جلودارش نیست/ تصمیم نهایی با «بنا» است

عضو شورای فنی کشتی فرنگی معتقد است اگر حمید سوریان همان کشتی‌گیر همیشگی باشد، هیچ حریفی جلودارش نیست. وی همچنین تاکید کرد تصمیم نهایی در این مورد را سرمربی تیم ملی می‌گیرد.

علیرضا لرستانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب که انتخاب گزینه اصلی وزن ۵۹ کیلوگرم در گزینشی المپیک بر عهده شخص محمد بناست اظهار داشت: مطمئنا هیچ کسی به جز محمد بنا نمی تواند با شناخت کافی از زیر و بم اردونشینان به انتخاب آنان اقدام کند و این بار نیز انتخاب نهایی بر عهده اوست تا بهترین و آماده ترین گزینه را برای گزینشی المپیک به میدان بفرستد.

وی با اشاره به توانایی مشروط بالای حمید سوریان از نظر فنی و تکنیکی گفت: سوریان ثابت کرده اگر همان سوریان همیشگی شود و هیچ دغدغه روحی و روانی نداشته باشد می تواند به راحتی بر قله وزن ۵۹ کیلوی کشتی فرنگی جهان و المپیک بایستد اما او باید در ابتدا مشکلش را با خودش حل کند و به آن شرایط روحی آرمانی و مطلوب دست یابد.

عضو شورای فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی در خصوص دخالت این شورا در بحث انتخاب گزینه ۵۹ کیلوگرم افزود: هر کدام از اعضا ممکن است نظر شخصی خود را طبق اطلاع از دو گزینه موجود داشته باشند اما آنچه مسلم است تصمیم نهایی با بناست و او می تواند در نهایت انتخاب اصلی را انجام دهد. مطمئنا اگر وضعیت به گونه دیگری بود، تصمیم بر تشکیل نشست شورای فنی شده بود و این مساله در شورا حل و فصل می شد.

لرستانی در خاتمه با اظهار امیدواری به کسب دو سهمیه باقیمانده کشتی فرنگی در رقابتهای گزینشی المپیک ادامه داد: کار بچه های ما در رقابتهای گزینشی مغولستان راحت تر از میدان قبلی در قزاقستان است چراکه برخی از مدعیان اصلی با کسب سهمیه در مسابقات قبلی از جمع حریفان خارج شده و ما می توانیم کمی راحت تر برا کسب دو سهمیه باقیمانده خیز برداریم.

رقابتهای گزینشی و کسب سهمیه المپیک روز سوم اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور مغولستان برگزار می شود که سامان عبدولی یا حمید سوریان در وزن ۵۹ کیلوگرم و بشیر باباجانزاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به میدان خواهند رفت.

کد خبر 3590897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha