۱۷ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۵۹

فرمانده قرارگاه پدافند مرکزی اصفهان:

ارتش بزرگ‌ترین سکاندار امنیت کشور در قائله‌های پس از انقلاب بود

ارتش بزرگ‌ترین سکاندار امنیت کشور در قائله‌های پس از انقلاب بود

اصفهان- فرمانده قرارگاه پدافند مرکزی اصفهان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین سکاندار امنیت کشور در قائله‌های پس از انقلاب و پیش از جنگ بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم اباذر جوکار عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی عملیات‌ها حضور موثر داشت و تنها دو ساعت پس از حضور هواپیماهای نظامی عراقی دو پایگاه بزرگ نظامی این کشور را بمباران کردیم.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین سکاندار امنیت کشور در قائله‌های پس از انقلاب و پیش از جنگ بود، افزود: در طول جنگ تحمیلی نیروی هوایی، زمینی، پدافند هوایی و نیروی دریایی ارتش با عملیات‌های بزرگ توانست کمر دشمنان را بشکند و در نهایت دشمن را مجبور کرد به پشت مرزهای کشور بازگردد.

فرمانده قرارگاه پدافند مرکزی اصفهان با بیان اینکه ارتش نقش اصلی در امنیت کشور را بر عهده دارد، بیان داشت: ارتش در طول دفاع مقدس و پس از آن تاکنون امنیت زمینی، دریایی و فضایی کشور را تامین کرده است که این امر از مولفه‌های اصلی در توسعه و سازندگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی از مولودهای انقلاب اسلامی ایران بوده است، ابراز داشت: با تغییر رویکرد تهدید علیه کشورمان، باید رویکرد دفاعی نیز تغییر می‌کرد و انسجام در دفاع از هوا و فضا ایجاد می‌شد که بنا بر پیشنهاد ستاد نیروهای مسلح به فرمانده معظم کل قوا مقرر شد قرارگاه پدافند هوایی به عنوان سازمان یکپارچه در دفاع تشکیل شود و تمام نیروهای پدافندی زیر نظر قرارگاه خاتم‌الانبیا قرار گرفتند.

امیر جوکار با بیان اینکه در کمتر از هفت سال از تشکیل این سازمان اقدامات موثری انجام شده است، گفت: تربیت نیروهای سازمانی باید نخستین مولفه یک سازمان باشد و بر این اساس دانشگاه خاتم الانبیا تشکیل شد.

وی ادامه داد: در زمینه سامانه و جنگ‌افزارهای لازم برای پاسخگویی نیازهای پدافند هوایی کشور در حوزه کشف، درگیری و انحلال نیز ظرفیت‌های خوبی در قرارگاه پدافند هوایی با پشتوانه صنعت دفاعی و دانشگاهی ایجاد شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند مرکزی اصفهان با بیان اینکه از تهدیدهای کشور موضوع هواپیماهای بدون سرنشین و رادار گریز بوده است که نیازمند رویکرد دفاعی و کشف بود و این اتفاق رخ داد، ابراز داشت: نمونه‌های آن در طول مدت اخیر انهدام هواپیمای اسرائیلی در منطقه نطنز، فرود آوردن هواپیمای ایساف در منطقه جنوب شرقی، کشف هواپیمای رادار گریز و بلندپرواز در جنوب کشور بوده است.

 توانایی کشف پرندهای مهاجم در هزاران کیلومتر فراتر از مرزها را داریم

وی اضافه کرد: برای مقابله و برابری با کشورهای فرامنطقه‌ای نیازمند ارتقای وضعیت سامانه‌ای هستیم و بر این اساس امروز توانایی کشف پرنده های مهاجم در هزاران کیلومتر فراتر از مرزها را داریم.

وی با اشاره به ۱۰ تا ۱۵ اخطار روزانه به پرنده‌های مختلف در مرزهای ایران گفت: به دلیل امنیت فضای ایران متقاضیان استفاده از کریدورهای فضایی ایران بسیار زیاد است و روزانه این تعداد به هزاران مورد می‌رسد.

فرمانده قرارگاه پدافند مرکزی اصفهان تصریح کرد: در این میان روزانه ۱۰ تا ۱۵ اخطار به هواپیماهایی که در مرز ایران تحرکاتی دارند مانند هواپیماهای متخاصم در حوزه خلیج فارس و یا پرنده‌هایی در فضای عراق و شمال ایران داده می‌شود.

وی افزود: قرارگاه پدافند هوایی آمادگی کامل در برابر هر گونه تهدید دشمنان را دارد و نیروی انسانی متخصص با سامانه‌های بومی، پشتیبانی بخش صنعتی دفاعی نیازهای این قرارگاه را تامین کرده است.

امیر جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برنامه‌های قرارگاه پدافند هوایی نیز همگام با ارشد نظامی  آجا برگزار می‌شود، ابراز داشت: سرکشی و دیدار از خانواده‌های شهدا، برگزاری ویژه برنامه برای بازنشستگان، برگزاری جُنگ شادی برای خانواده‌های نیروهای قرارگاه از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در سطح تمامی بخش‌های ارتش در سطح منطقه اجرا می‌شود.

کد خبر 3591583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha