۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز :

تخریب امامزاده علی بن مجاهد تبریز در سایه بی توجهی مسئولان

تخریب امامزاده علی بن مجاهد تبریز در سایه بی توجهی مسئولان

تبریز- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان تبریز گفت: امام زاده علی بن مجاهد تبریز مشهور به چهار منار بدلیل کم کاری مجموعه میراث فرهنگی در حال تخریب است.

حجت الاسلام رضا جعفری در حاشیه بازدید از امامزاده علی بن مجاهد به خبرنگار مهر گفت: امامزاده علی بن مجاهد از بقاع باسابقه و تاریخ دار تبریز است و ازدیرباز محل زیارت و توجه اهالی این شهر بوده که متاسفانه بدلیل کم کاری اداره میراث فرهنگی استان در حال تخریب است.

وی در ادامه اظهار داشت: آستان مقدس امامزاده علی بن مجاهد در دوره سلجوقیان ساخته شده است و در بین اهالی شهر تبریز به «چهار منار» نیز مشهور است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان تبریز افزود : در درب سابق ضلع شمالی حیاط این امامزاده چند حجره قرار داشت و داخل یکی از حجره ها  سه قبر در کنار هم  بودند که به «اوچ علمدار» مشهور و البته قبر این سه علمدار فاقد کتیبه بود که این حجره ها نیز هم اکنون تخریب شده است.

وی از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  استان در خواست کرد هر چه سریع تر نقشه ای جامعی از این امامزاده به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ارائه دهد و تصریح کرد: خیران نسبت به مرمت امامزاده علی بن مجاهد اعلام آمادگی کرده اند اما بخاطر کم کاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در این خصوص تا کنون موفق به این مهم نشده اند.

حجت الاسلام  رضا جعفری در پایان گفت: از استانداری و مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز  تقاضا داریم در سال جدید بودجه ای مناسب برای مرمت این امامزاده تخصیص دهند .

کد خبر 3591827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha