۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸

طی سال جاری؛

۵۳۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خراسان شمالی واگذار می‌شود

۵۳۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خراسان شمالی واگذار می‌شود

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: طی سال جاری ۵۳۱ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی این استان واگذار می‌شود.

رضا اله وردی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان بهزیستی در راستای رفاه و آسایش مددجویان تحت پوشش خود طرح‌ها و برنامه‌های خوبی را اجرا می‌کند.

وی ساخت مسکن برای مددجویان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل بهزیستی خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: در برنامه توسعه، سهمیه ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی استان دو هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی بود که از این تعداد تاکنون هزار و ۶۸ واحد واگذار شده است.

اله وردی با اشاره به اینکه این واحدهای مسکونی شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار و ...می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و ۶۲ واحد مسکونی نیز در مرحله نازک کاری است و ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی پیش بینی شود طی سال جاری نیمی از این واحدها شامل ۵۳۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان واگذار شود.

اله وردی همچنین از ساخت مسکن رایگان برای خانواده‌های دارای دو معلول در استان خبر داد و گفت: سهمیه خراسان شمالی در این راستا برای خانواده‌های دارای دو معلول ۱۰۵ مورد و برای خانواده‌های تک معلول نیز ۳۹۵ مورد در نقاط روستایی بوده است.

وی افزود: در حوزه خانواده‌های دارای دو معلول ۸۳ مورد تاکنون به بانک معرفی شده‌اند که ۶۸ مورد منجربه عقد قرار داد شده است.

اله وردی گفت: در حوزه خانواده‌های تک معلولی نیز از مجموع سهمیه در نظر گرفته شده ۱۸۰ مورد به بانک‌های عامل معرفی  و با ۱۲۳ مورد نیز قرار داد منعقد شده است.

وی در خصوص اعتبارات نیز افزود: ساخت مسکن رایگان برای خانواده‌های دو معلول با مشارکت اداره کل بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان استان انجام می‌شود.

اله وردی اظهار کرد: در اجرای این طرح ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال نیز وام روستایی پرداخت می‌شود.

وی گفت: برای خانواده‌های دارای دو معلول در نقاط شهری استان نیز ۱۲۴ مورد سهمیه در نظر گرفته شده که ۹۷ واحد مسکونی مهر در شهرستان‌های شیروان، اسفراین و بجنورد به این خانواده‌ها واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر حدود ۸۰ هزار نفر در خراسان شمالی از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 3593665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha