۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴

طی سال ۹۴؛

۷۰ تُن فرآورده خام دامی غیرمجاز در استان مرکزی معدوم شد

۷۰ تُن فرآورده خام دامی غیرمجاز در استان مرکزی معدوم شد

اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از ضبط و معدوم کردن ۷۰ هزارکیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان طی سال۹۴ خبرداد و گفت: در این رابطه ۱۴۲ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دامپزشکی استان مرکزی، محسن شانقی اظهار داشت: طی سال گذشته بیش از ۸۱هزار و ۳۰۰ مرود بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی در استان مرکزی انجام شد که طی این بررسی ها ۷۰هزار و ۳۵ کیلوگرم فراورده خام دامی غیرمجاز ضبط و معدوم و در این رابطه ۱۴۲ واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: سال گذشته ۶۵ هزار و ۲۹۰ تن گوشت از کشتارگاه های دام و طیور استحصال شد و  استان مرکزی با تولید هفت درصد گوشت قرمز کشور توانسته رتبه هفتم را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.

شانقی ادامه داد: سال گذشته ۲۱۵ هزار و ۵۳۵ رأس دام سبک و سنگین با نظارت این اداره کل در کشتارگاه های دام کشتار شده که نسبت به سال ۹۳ به دلیل کاهش واردات گوشت منجمد به استان ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: طی سال گذشته، ۸۹۱ راس لاشه دام به دلیل وجود برخی بیماری های انگلی و لاغری ضبط و معدوم شده است.

شانقی گفت: ۲۵ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۸۶۰ قطعه طیور در کشتارگاه های طیور در استان مرکزی طی سال گذشته کشتار شده که با توجه به افزایش صادرات گوشت مرغ از استان نسبت به سال ۹۳، ۳۰ درصد افزایش داشته و ۵۳هزار و ۸۱۲ تن گوشت مرغ از آن به دست آمده است.

شانقی افزود: از این تعداد ۴۱۰هزار و ۱۱۱ قطعه لاشه طیور غیر قابل مصرف تشخیص و توسط بازرسان این اداره کل ضبط و معدوم شده است.

استان مرکزی دارای ۷۵۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی، ۱۹۱ کارگاه پرورش آبزیان، ۶۳۸ واحد زنبورداری، هشت کشتارگاه صنعتی طیور و ۲۳ واحد کارخانه خوراک و مکمل دام، طیور و آبزیان است.

کد خبر 3593837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha