۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خبر داد:

آماده باش هلال احمر کرمانشاه برای مقابله با وقوع سیل احتمالی

آماده باش هلال احمر کرمانشاه برای مقابله با وقوع سیل احتمالی

کرمانشاه- معاون جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: پس از اعلام هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب نيروهای هلال احمر دراستان به حالت آماده باش در آمدند.

جهانگیر پورحسن در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص احتمال وقوع سیل در استان کرمانشاه و شدت بارندگی ها تا پایان هفته جاری و نیز پیرو جلسه مدیریت ستاد بحران استان جهت خدمات رسانی و امداد، همه بخش های جمعیت هلال احمر به ویژه واحد امداد و نجات در حالت آماده باش قرار دارند.

وی تصریح کرد: شدت و میزان بارندگی با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی کشور در استان های کرمانشاه، لرستان کردستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام بیشتر از دیگر استان ها خواهد بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مناطق جنوب غرب کرمانشاه ۱۰۸ میلی متر بارندگی به ویژه در بخش اورامانات، کرند غرب اسلام آباد و قصرشیرین گزارش شده و تمرکز و آمادگی جمعیت هلال احمر در نواحی جنوب غرب استان بیشتر خواهد بود.

پورحسن در ادامه تاکید کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در راستای مقابله با همه پدیده ها و حوادث طبیعی به ویژه جاری شدن سیل، آمادگی لازم جهت امداد رسانی در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد.

وی ابراز داشت: هم اکنون ۱۰۰ اکیپ امدادی با تجهیزات به روز شده از جمله بالگرد، آمبولانس، خودروهای امدادای، موتورهای برق و آب، ابزار و کمک های اولیه و ... در حال آماده باش و امداد رسانی در همه نقاط استان هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تاکید کرد: به شهروندان توصیه می کنیم سفرهای خود را با توجه به شدت بارندگی ها و آبگرفتگی معابر به‌روزهای مناسب تری موکول کنند.

پور حسن اظهار داشت: عشایری نیز که در مسیر رودخانه ها قرار دارند با توجه به احتمال طغیان آب در این مسیرها تردد نکنند و رعایت نکات ایمنی را در نظر بگیرند.

وی در خصوص پیگیری برای پیدا کردن کودک ۱۱ ساله غرق شده در رودخانه گاماسیاب در روز طبیعت هم گفت: با توجه به اینکه رودخانه گاماسیاب از مسیر رودهای لرستان می گذرد از تیم های غواصی مجرب این استان نیز جهت یافتن این غریق هماهنگی های لازم به عمل آمده و تلاش ها ادامه دارد.

کد خبر 3595625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha